Kämpar på

Vad ska man annars göra?

Traskar mina promenader och det gör ont som fan. Vaknar på nätterna med en hemsk kramp i ischiasbenet som jag inte förstår varför jag får. Det gör jätteont när jag jobbar och jag känner redan att jag har börjat få lite sämre tålamod. Speciellt med patienter som vill att jag ska göra allting åt dem när de lätt kan göra det själva.

Men jag försöker hitta en sjukgymnast (det är svårt för de flesta har väntetid på flera veckor) och en läkare (vet inte än om jag får lov att ha en läkare här uppe). Och så försöker jag nu att träna lite stabilisering och att stretcha i förebyggande syfte ifall det kan göra att kramperna släpper.

Man blir verkligen knäpp i huvudet av att ha ont jämt. Det går inte att förklara. Speciellt när det påverkar sömnen också. Det är tortyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0