Hemma

Sen sist jag skrev har jag haft det så stressigt och varit så trött. Vår inneboende skulle vara ute den sista och han är fortfarande inte ute. Igår fick vi i alla fall honom att knuffa in alla sina grejer på sitt rum. Sen blev det städning av golv med tanke på att hans saker stått över halva golvet och ingen har kommit åt att städa (om nu "någon" skulle fått för sig att göra det). Det blev så fint och rent så jag tyckte nästan det var synd att köra hit en massa saker.

Men gjorde det ändå. :P
Nu känns det så härligt. Även om det mesta står mitt på golvet i väntan på placering och uppackning så känns det ändå som hemma att få ha mina saker här. År efter år har jag saknat att bo i ett hem, men jag tror att det här kommer bli ett fint hem, även om detta också är ett tillfälligt.

Åkte även och köpte en kinnarpsstol till mig. Jag lånade en av Inneboende X eftersom han inte hade användning för den, men nu började det låta som att han ville bli fri hyra mot att jag skulle få fortsätta låna den. Klurigt att vara i  beroendeställning mot någon som man vill ska flytta ut, så när jag såg annonsen i förrgår om en tjej som sålde en fräsch, snygg kinnarpsstol så ringde jag henne. Nu när jag sitter i den här framför datorn känns det som ett superbra beslut. Den är snyggare, skönare, nyare, fräschare och har nackstöd. Mycket bra köp. Märks att den inte är så använd som den andra, sitsen är mindre sliten. Hoppas den håller länge. Tror att Inneboende X skulle ångra sig lite om han fick veta att jag gav 1500kr för den här. Men den är värd det, den kostar 8-8500kr ny.

Spikade upp katternas hörnklös så lilltjejen kan klättra och busa. Är sugen på att börja riva i kartonger, men försöker förmå mig att bara kolla på film och pyssla, för jag är helt slut i både kroppen och huvudet efter all denna stress. Och jag har flera möten i veckan som kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0