Dålig dag

Idag var verkligen ingen bra dag. Jag kunde inte somna förrän kl. fem. Sen sov jag fem timmar, vilket jag ju hade klarat mig på om det inte varit för att jag sovit dåligt en längre period nu. Jag hade ingen som helst matlust heller, men åt lite stuvade grönsaker mitt på dagen. Sen satte ju givetvis sockersuget in. Bestämde mig ganska tidigt för att jag skulle gå och köpa lite glass på kvällen.

Jag var lättirriterad och störde mig på nästan alla människor. Hade den där känslan av att alla bara var ute efter att irritera mig. Men det var ju bara att strunta i att vara tillgänglig och ignorera alla. Tillbringade större delen av dagen med film och pyssel.

På kvällen gick jag förbi mina föräldrar med hunden. Pappa nämner att min farbror kastat alla farmors julsaker. Och så var det kört. Jag visste inte ens att det fanns julsaker, men nu när jag fick veta att saker som farmor och farfar gjort ligger i en jäkla container stack det i bröstet. Det är bara saker, men det är saker som de gjort med sina händer, det är ett stort emotionellt värde i sådant. Det är sånt som är viktigt att ta till vara på, inte allt plast och skit som finns nu för tiden.

Gick till affären på vägen hem, men det blev inte bara den där glassen, det blev även en stor läsk, fyra ostfrallor och en påse frysta bullar. Därför att det är jag som har kontrollen. Jag kan inte kontrollera vilka som dör men jag kan kontrollera mat.

Däremot finns det en stor skillnad nu mot för fem år sen. Jag åt inte upp det, jag åt två frallor, drack halva läsken och ett par bullar. Så jag slipper ångesten över att ha hetsätit utan behöver bara dras med ångesten över att jag slösat pengar. Som tur är händer detta inte så ofta, så ekonomin är nog inte i fara. Men jag tycker det är en viktig skillnad mot förr. Jag känner behovet av att köpa det, men behovet av att äta upp allting finns inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0