Vikt och träning

Jag gick upp 1 kg de senaste två veckorna, vilket inte är så konstigt med tanke på allt som hänt. Kan inte ens minnas vad jag ätit förutom att jag vet att jag gått till spelbutiken och köpt småpåsar godis titt som tätt. Förr så låg jag strax över 90kg och hoppade några kg upp och ner hela tiden. Känns sorgligt att detta nu gäller 105kg istället. Det är ganska mycket mer att släpa runt på, och jag tror det känns i kroppen att jag nu har dessa extrakilon som det var många år sen jag hade sist.

Men det är ju bara att köra på, som jag alltid gör vad som än händer. Life's a bitch och ibland gör man dumma saker och ibland händer tråkiga saker, men ens enda alternativ är att fortsätta kämpa på. Det är okej att göra fel bara man aldrig ger upp.

Jag är så otroligt trött nu. Jag är yr och snurrig hela dagarna. Det känns som att det tar emot att röra kroppen. Som om kroppen inte ens orkar lyfta lillfingret längre. Jag går en sväng med hunden på dagarna (förstås) men det är svårt när det är så mkt snö och dålig snöröjning. Jag halkar runt, spänner mig och får därigenom mer ont i ischias osv. Skulle behöva röra på mig trots att hela kroppen skriker att den är för trött.

Har suttit och försökt hitta något vettigt träningsschema på nätet. Men de är antingen för redan vältränade, eller så handlar det bara om löpning. Det är åtminstone 30kg kvar tills jag kan börja jogga igen. Tror att det vore kul med ett träningsschema istället för bara "jag ska cykla 30 min x 2 varje dag". Kanske nån dag med intervallcykling och nån dag med vanlig, variera tiden osv. Ska klura på det där och försöka få ihop nåt. Sen ska jag till sjukgymnasten på tisdag så sen får jag väl göra ett schema där jag varierar sjukgymnastik och cykling igen.

Kom igen, Scrum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0