Sjukgymnastik

Var hos min nya sjukgymnast idag. Han verkar kunnig. Vi pratade om varför jag haft sjukgymnastik i ett halvår men det enda resultat jag fått är att jag är mindre stel. Han tycker att jag har fått träna för mycket yttre muskler och för lite med de inre djupa musklerna som han säger är själva stommen i kroppen och att det är därför jag fortfarande är jättesvag.

Nu har jag fått två enkla (men otroligt jobbiga) övningar som tar just där han vill. Känns som att jag börjar om från början, men det behövs tycker han. Och än så länge är jag beredd att tro på honom därför att jag märker ju själv att jag inte har någon kraft alls i de muskler han menar och att jag är väldigt svajig i kroppen när jag försöker göra de där enkla övningarna. Nu ska jag göra de här övningarna 2-3 ggr/dag i två veckor och sen ska vi ses igen. Det känns väldigt positivt.

Han förvånade mig genom att ta upp att övervikt är väldigt påfrestande för kroppen. Såklart jag vet det, men ingen har ju nånsin sagt det eller velat hjälpa mig med vikten. Förutom en sjukgymnast som jag gick till en gång som sa åt mig att äta en köttbit och gå ut och jogga för att gå ner i vikt, men hon borde nog byta till ett arbete där hon inte träffar människor. Den här sjukgymnasten berättade i siffror hur mkt en viss extravikt påfrestar på ryggraden och frågade om jag vill träffa en dietist och om jag vill att vi försöker göra ett träningsprogram som både ska stabilisera ryggen och få mig att gå ner i vikt. Fick ett mycket positivt, seriöst intryck av honom. Känns väldigt bra.

Kommentarer
Postat av: Hella

Du, vår kära Lance låter som en helsmart grabb! :D

Kul att jag oxå får chans att träffa han!

Se vad han säger om TENS något jag behöver?

kramkram!

2010-02-09 @ 21:44:56
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0