Fåfäng?

Det är dags för lite intervjuer. Iik!
Det viktigaste inför en intervju tror jag är att man går dit med självkänsla och självförtroende. Så jag bestämde mig för att snygga till håret lite. Klippa lite och färga för innan var det lite olika blonda nyanser vartefter håret växt ut. Jag vet inte om det är fåfängt, men det är tryggare att känna sig fin och fräsch. Då kan jag lägga krutet på att sälja mig istället för att bekymra mig för hur jag ser ut.

Detta kan nog gälla annars också. Jag och många med mig kör med metoden att inte köpa några nya kläder för "jag ska ju ändå gå ner i vikt". Och så går man istället runt i gamla antingen för stora eller för små kläder och känner sig ännu fulare. Jag har även tidigare känt att det inte är någon idé att jag "fixar till" mig för jag är ju ändå tjock så jag kan ändå aldrig vara snygg.

Den där taktiken fungerar ju inte. Nu brukar jag försöka att hitta en mellanväg. Jag behöver inte köpa en jättestor garderob i varje storlek, men tillräckligt för att ha snygga, fräscha kläder. Inget mera att straffa mig själv genom att neka mig smink, fixa håret och kläder som sitter bra. Om jag får ännu mera komplex över mitt utseende än jag redan har över min vikt blir det bara ännu svårare att gå ner. Jag är inte fulare eller sämre för att jag är tjock! Jag är bara tjock!

/Scrum

Kommentarer
Postat av: Anonym

Word. Att straffa sig själv ger en bara mer elände. Fuck that.

2010-01-12 @ 21:59:27
Postat av: Viktkamp

man är snygg som tjock oxå!! Folk är så dumma som säger att tjocka inte är snygga eller som kommer med kommentaren "Nu ska jag bli smal och snygg"..

2010-01-14 @ 16:19:22
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0