Flyttat!

Oj, det är som en stor sten sprängts sönder i mitt bröst. Jag har hälften kvar att packa upp, jag har fortfarande ingen inkomst, jag har väldiga problem med ischias efter flytten, men det är helt fantastiskt! Har tagit det lugnt de senaste dagarna för att ryggen ska få återhämta sig. När jag sitter i min soffa och zappar på TVn känner jag mig lugn och trygg. Jag har bara bott i lägenheten i tre dagar men den känns mer som ett hem än vad de tre lägenheter jag haft de senaste fem åren har gjort. Även om jag vet att denna lägenhet också är tillfällig så känner jag mig för en gångs skull inte stressad över det. Det känns bara som att detta är en situation som jag faktiskt kommer kunna leva i och känna att jag har god livskvalitet. Det har varit dåligt med livskvalitet de senaste åren. Jag har varit utmattad psykiskt av att bara jobba och plugga och inte ha en enda dag ledig år efter år efter år. Och utmattad fysiskt av att gå upp i vikt, inte få sova på två år pga smärtor och inte kunna röra mig pga skadan. Men det stora felet har väl varit bristen på återhämtning. Man kan ha ett stressigt jobb, ett psykiskt påfrestande jobb, krävande familjemedlemmar osv, bara man har återhämtning däremellan. Men jag har inte haft det och nu försöker jag verkligen hitta hur en bra återhämtning ser ut. Min första teori är att helt enkelt ta en stund och göra det jag känner för, om det så bara är att läsa i badet en timme eller tillåta mig att ligga på soffan och göra absolut ingenting. Får se om jag hittar mer och mer om vad återhämtning kan vara.

/Scrum

Kommentarer
Postat av: Lisa

Snacka lite skit med en kompis kanske kan vara en del i det hela. ;-) Och umgås med en busig liten kille. hihi

2010-01-09 @ 23:35:41
URL: http://melvinsmamma.bloggagratis.se
Postat av: Viktkamp

Skönt att du trivs där uppe.. och att du hittat vad återhämtning är..

2010-01-14 @ 16:17:24
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Hella

välkommen HEM

2010-01-14 @ 19:54:12
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0