:)

Idag vaknade jag på bra humör. Oftast vaknar jag orolig och ledsen. Inte att jag blir orolig och ledsen efter jag vaknar. Utan jag vaknar och är det innan jag hinner känna efter. Ibland tror jag att jag vaknar just för att jag är orolig och ledsen.

I alla fall. Satt uppe till fyra och fick för lite sömn, men när jag vaknade hörde jag min pojkvän i köket och blev glad att det inte var jobbdag idag. Hade ingen oro i bröstet, inget gråtbehov. Haltade upp till min stol vid datorn (enda stolen jag kan sitta på), petade mig tabletterna. Kollade på vad jag virkat under natten.

Känner fortfarande lättnad och ingen oro.

Har en teori om att man kanske kan påverka hur man vaknar genom vad man gör innan man somnar. I natt satt jag uppe till fyra och pratade killar, politik och musik med min syster. Inte bästa tid för mig att göra det på, men det var ju trevligt och när jag lade mig var inte stressad eller ledsen.

Ska försöka tänka vad jag gör sista timmen innan jag lägger mig. Kanske kan påverka hur nästa dag blir.

Dessutom ska jag försöka sova medans det är mörkt, vilket det just nu är kl.22-3:30 här. Vet inte om jag kan lyckas eftersom jag lägger mig nån gång 2-4 just nu, men att lägga mig senaste 23 vore nog bra. Har så jäkla svårt att sova när det är ljust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0