.

Fick träffa en läkare som inte kan nånting om ryggar (sa han själv). Men senaste magnetröntgen visade i alla fall att jag hade diskbråck på tre ställen i ländryggen. Ett enormt på det gamla stället, ett litet ovanför och ett mellanstort under. Det förvånar mig ju inte, för hur bra för ryggraden är det att tvingas gå som jag gör?
Läkaren hade i princip ingenting att säga. Mitt i allt sprang han i väg för att fråga en kollega om div saker.
Sen säger han att de måste ha de gamla röntgenbilderna, att de nya inte är så bra så man kan inte se om det är ett nytt diskbråck eller om det är ett gammalt diskbråck. Min vårdcentralläkare skrev i remissen vart jag tidigare hade gjort magnetröntgen så de skulle kunna ta fram dem bilderna, men det hade de inte gjort.

Så det jag vet nu är att de vill veta om det är ett nytt eller gammalt för det har att göra med vad för slags kirurgi de ska dra till med. Sen säger han att det är inte säkert det går att göra något med kirurgi och att smärtan brukar lägga sig efter hand. Och hur många år är det rimligt att man ska tvingas vänta? Och vad ska man göra under tiden?

Jag fattar inte. I Lund blev det en stor grej att benen domnat och in på akutlistan direkt. Och nu när det är mkt mkt värre än då så kanske de inte tänker göra något?
Han fick nästan knuffa ut mig genom dörren för jag var inte alls nöjd med hans inkompetenta bedömning vilket gjorde honom mkt obehaglig till mods.

Så nu ska de först fixa bilderna, sen ska en röntgenläkare titta på dem och sen ska han råda med sina kollegor (som jag HOPPAS har någon RYGGkunskap!!!!).

Kommentarer
Postat av: Hella

Trist med sådan bemötning, var inte det du behövde.

Men klart att dom måste var noga med vad dom gör så att det inte blir skit igen och självklart borde dom för länge sen satt dig på en akutlista tycka

Hoppas verkligen att det kommer bli något bra av det som komma skall darling... Pussar&Kramar!

2010-06-30 @ 17:20:43
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0