Förra gången

Förra gången jag opererades hade jag fyra personer som hälsade på mig nästan varje dag. Min syster hade en bråkig ettåring så hon kom bara en gång. Lite svårt att ligga på en fyra-sal på sjukhuset med en ettåring som kutar runt och sliter och drar i allt.
Men jag hade fyra personer som tittade in när de hade tid. Det var det enda som lindrade min ångest. Jag fick lite tidningar, ett par små kramdjur, godis osv. Sen snackade vi trams eller löste korsord ihop. Efter operationen var jag så trött så jag sov mycket. Minns en gång då tre av dem dök upp samtidigt. De kände inte varandra så väl men de satt där och löste korsord medans jag halvt slumrade och halvt lyssnade på dem. Det kändes så tryggt. Förstå att jag har såna vänner, vilken guldklimp att ha.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Om det passar med tider så kanske du kan få ett nytt besök denna gång. ;-)

2010-06-02 @ 18:49:11
URL: http://melvinsmamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0