Tvådelad dag

Idag fick jag för mig att kolla på några såna företag som kör hem matvaror. Det kostar 85kr/leverans hos de flesta. Inte så förtjust i COOP så hittade ett fristående företag som hade mycket ICA-varor. Mathem.se. Pojkvännen och jag kom fram till att vi ska prova det. Det är jobbigt för honom att både gå alla mina ärenden och dessutom handla all mat till oss när vi inte har någon bil. Kändes som en utmärkt idé. Skönt för mig att kunna hitta lite enkla rätter och skönt att kunna ta bort ett jobb från pojkvännen.

Satt och var glad över detta flera timmar. Säkert svårt för andra att förstå hela grejen, men det är väl ännu en sån där sak som vi handikappade förstår. ^^

Men sen fick jag post från sjukhuset och jag ska få träffa en ortoped den 30/6. TRE jävla veckor kvar!
Hur kan det vara så?? Jag har redan väntat i sju veckor. Alltså ska det dröja TIO veckor innan jag får hjälp! Är det rimligt?? Och då pratar vi bara undersökning, inte operation. Jag kan ju för fan inte gå!!!!!!

Försökt hitta nån idag som vet hur man kan få hjälpmedel. Efter operation är det ju inga problem, då fixar de det på avdelningen. Men innan då? Vänta tio veckor innan man ens får hjälp och inte kan gå. Måste ju få en rullstol och någon griptång och helst en sittkudde för ryggens skull.

Ringde till ortopeden innan jag fick posten och de skulle ringa mig 11:20, men det gjorde de minsann inte.

Förbaskade dag som är full av besvikelser!!!

Dessutom har jag haft ont i två dar igen nu. Varje gång vi höjer så hjälper det bara två-tre dar. :( Och jag ska vänta TRE veckor till. Hur mkt piller kommer jag inte då vara tvungen att ta?

Kommentarer
Postat av: Lisa

För det första, vad smidigt att handla så. Bara genom att inte handla på lilla närköpet kommer ni ju tjäna in de 85kr leveransen kostar!



För det andra, så väldigt irriterande med så lång väntan. Men du får se det så här; du har redan väntat 70%, bara 30% kvar. Förhoppningsvis går det riktigt snabbt sen med operation!



Hittade ett ställe i Stockholm där man kan hyra rullstol som privatperson, om du inte får hjälp snabb.

http://extranet.sodexo.se/sv/Sites2/Hjalpmedelsservice/Brukarinformation/Verksamhetsrutiner/Hyra-av-hjalpmedel-som-privatperson/

griptänger kring 200:-

http://www.varsam.se/shop/?cat_id=166



krama

2010-06-08 @ 17:12:12
URL: http://melvinsmamma.bloggagratis.se/
Postat av: Lessfat

Va tröttsamt att vara tvungen att vänta så där länge när man har ONT! :( Kram!

2010-06-08 @ 19:41:53
URL: http://mindretjock.blogspot.com
Postat av: Niklas Zeitlin

Hej

Jag vill väldigt gärna att du prövar vår högkvalitativa tjänst med stort färskvarufokus och leveranser efter dina önskemål på 2 timmars intervaller. Vi ber att få bjuda på första fraktavgiften 0m 85,- genom att du anger koden "nya matvanor". Mvh Niklas Zeitlin, Vice VD Mataffären.se

2010-06-09 @ 11:22:36
Postat av: Hella

hyra rullstol... ha! bara att knalla in på sjukans entré och "låna" en ;P

hurra för mathem!

2010-06-09 @ 18:46:52
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0