Mina två matlaster

Läsk och smörgåsar!
Jag älskar läsk och smörgåsar! Skulle lätt kunna leva på bara det. Har nästan helt övergått till enbart lightläsk, men det innebär istället ett väldigt okynnesdrickande.
Eftersom det inte är cigg eller nåt annat som dödar mig tänker jag att om jag nu älskar det så mycket är det kanske bara dumt att bestämma att jag inte ska få äta/dricka det alls. När det gäller smörgåsar så ser jag till att inte ha vitt bröd hemma så ofta, det är det jag helst vill ha. Fullkornsbröd och så något enkelt pålägg t.ex. smörgåsgurka, brukar jag ha. Då tar jag bara nån skiva om dagen. När det gäller läsken så har ICA Maxi en underbart god kiwiläsk på burk. Tänkte som så att eftersom jag och pojkvännen har infört lördagsgodis så kunde jag få dricka en sån burk på lördagar (om jag vill), och skippa all lightläsk till vardags. Så får jag se hur det går.






Mamma ville köpa kläder till mig i födelsedagspresent (Yey!!) så jag kollade bland mina kläder efter vad jag har som faktiskt passar. Det var inte mycket. :( Har tydligen gått upp ganska mkt sen i somras för kjolarna jag hade då satt tajt nu. Suck....
Sen upptäckte jag en rolig grej. Har en rutig vinterjacka nu och i en låda hittade jag en identisk jacka men i stl 44. Hittade även flera kjolar som jag har i stl 48 även i lådan i 44. Hade inget minne av att jag gått och köpt samma kläder i mindre storlek. Vad är det för lustigt påhitt? För att peppa mig själv eller är det egentligen nån slags björntjänst? Har överlag mycket kläder i stl 44. Det är den sista storleken jag hade innan jag gick upp igen - 42/44. En del köpte jag medan jag hade den storleken, en del köpte jag medan jag började gå upp igen med förhoppningen att det snart skulle gå att vända tillbaka. Har en hel del kläder med prislappar kvar, helt oanvända.

Jag försöker se det som en peppande sak, att veta att jag har en massa kläder som väntar på mig, och inte en nedslående sak, att jag är en dålig människa som gick upp allting jag kämpade så hårt för att gå ner. Men det är lite dämpande på nåt sätt, att tänka på hur jäkla tjock jag egentligen blivit.



Kommentarer
Postat av: Carro

Sv: Ja det är min kisse, har två stycken hemma hos mig!



Det där med kläder är ju så lustigt. Jag hittade också en massa kläder i min låda, många med prislapparna kvar, oanvända! Nu kan jag visserligen ha dessa, men nu är de ju inte lika moderna längre? Och de flesta tycker jag inte ens om, vilket ledde till att jag gav bort en massa. Men så är det ju...

Men man ska tänka positivt! Eller hur? :)

2010-03-18 @ 21:26:31
URL: http://thevolup.blogg.se/
Postat av: Lessfat

Lightläsk är oxå en last för mig. Men just nu känner jag att jag inte orkar ta itu med det. Just nu går all energi åt till viktminskningen.

2010-03-20 @ 20:13:06
URL: http://lessfat.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0