Slut..

Pust! Vad trött jag är!
Jobbade kväll igår, kom hem halv elva, och så gick jag upp fem och jobbade åtta timmar till.
Det är väldigt rörigt att vara på ett nytt ställe i en ny del av Sverige, det är mycket som är annorlunda. Men det är kul och alla är jättetrevliga.

Det har också varit tufft att stå på benen i nästan åtta timmar i sträck. Inte så farligt för ryggen som jag var rädd för, men får en del ischiassmärtor och ont i fötterna. Men jag gör mitt bästa för att ta en sittpaus då och då även om det bara blir för ett par sekunder.

Det finns ingen t-banestation precis vid sjukhuset, men jag har provat att gå den sista biten istället för att ta bussen. Det är nästan 1 km enkel väg så målet är att både gå till och från jobbet. Det är både motion och sparar tid. Men än så länge har jag inte orkat gå åt båda hållen. Efter åtta timmar på benen har jag varit alldeles för trött i fötter och ben samt varit orolig för att påfresta ryggen för mycket. Men motion ska ju vara jobbigt säger de. :P

Fick lite jobbklädesproblem igen. Oftast har det funnits tjockare personer där jag varit och då har det inte varit några problem med kläder i min storlek. Men nu är jag igen på ett ställe där jag är tjockast, vilket innebär att det finns mest medium. Provade de största byxorna men fick inte igen de två översta knapparna. Provade en klänning och det går med nöd och näppe med vissa av modellerna, men vissa blir för tajt. Jag vet att jag borde fråga nån om man kan få upp kläder i min storlek, men det är så fruktansvärt pinsamt. Jag skäms jättemycket!!!!!!!!!!!!!!!!!! Önskar jag kunde gå ner fem kilo lite snabbt så klänningen sitter bra. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0