Tjockistankar

Ibland så får man en tjockisvinkel på olika saker i livet. Som t.ex. min sjukgymnastik. Jag ska göra denna övning:

Knäna står på bollen och så händerna i golvet, dvs en stor del av min vikt kommer på mina armar. Mycket tyngre än att t.ex. bara stå på alla fyra på golvet, då den största tyngden ändå kommer på benen. Men sjukgymnasten fattar inte riktigt att detta blir tungt om man väger 106 kg. I övningen ska jag sakta lyfta ett ben i taget uppåt. Anledningen till att jag inte orkar så länge är för att det blir så tungt för armarna, men han tror att det bara är för att jag är svag i ryggen. Lite förvånad över det eftersom det var han som förklarade för mig hur extravikten påverkar min ryggrad. Vissa övningar blir ganska mycket tyngre när kroppsvikten har betydelse, men de smala sjukgymnasterna verkar inte riktigt förstå det även om man försöker förklara.




Sen skulle jag gå och skaffa nytt p-medel för jag får utslag av mina p-plåster. Berättade för henne att jag nu provat både p-ring och p-plåster men det inte funkar och nu finns det väl bara p-piller kvar att prova. Hon reagerar på att jag har fetma och säger att hon kan inte skriva ut något som innehåller östrogen pga risken för blodpropp, och att hon är chockad över att de skrivit ut både p-ring och p-plåster till mig.
Jag blev så förvånad för på förra stället nämnde de lite i förbifarten att jag kanske inte skulle ha något kombinerat p-medel egentligen men "strunt samma" ungefär.

Man litar på att de vet vad de gör när de skriver ut medicin till en. Att de vet hur allvarlig risken är. Just nu känner jag mig lite bekymrad för att jag tog östrogen ett helt år. Det är verkligen inte värt att få en blodpropp för att slippa använda kondom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så mycket!! :D Okey, ja det är ju bra det.. visst är känslan härlig när man vet att man är duktig?



Ja.. och själv vill jag gärna se en 8, vilket betyder ett nytt tiotal för min del :) Något jag inte sett på länge.. Så lycka till imorgon!!



Kram Sandra

2010-03-14 @ 21:37:04
URL: http://sandralander.blogg.se/
Postat av: Sandra

Oj.. förresten strunta i kommentaren jag skrev nyss, det var svaret till en annan! :D Får skylla på trötthet.. :)

2010-03-14 @ 21:39:13
URL: http://sandralander.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ditt svar kommer här:



Tack!! Och jo faktiskt.. Blev så mycket gladare i vardagen när jag började gå ner, och hade lite halsbränna innan, som är helt borta nu :)



Ja den är ny.. i alla fall i Sverige. Den finns bara på prov än sålänge och har bara skickats ut i begränsad upplaga. Men den är god kan jag lova!



Ja absolut.. blir godare då med :) Och ja det tycker jag.. jag ska ju baka den till påsk, och kan säga att jag längtar tills dess, är sjukt sugen på allt just nu :P Tala gärna om vad du tyckte om den när du provat :)



Detsamma!

2010-03-14 @ 22:05:06
URL: http://sandralander.blogg.se/
Postat av: Hella

jag har oxå den övningen, den är tuff på handlederna. jag vet inte om jag gör det fel ibland för helt plötsligt är det lättare att lyfta benen (orkar ju inte hålla kvar dom, men lyfter iaf) Alla övningar är lättare att göra hemma.... Künstigt....

2010-03-15 @ 21:17:52
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0