Jobbsnack och tjockistankar

En ledig dag, då gäller det att vila upp sig för att orka jobba helgen. Detta är verkligen otroligt utmattande, både för min kropp och mitt psyke. Det är viktigt att alltid ta till vara på sina lediga dagar, speciellt när det inte är två dagar ihop utan bara en enda ynklig liten dag.

Både igår eller idag har jag haft jätteont när jag vaknat och det har varit svårt att ta sig upp ur sängen. Men igår gick jag både till och från jobbet, trots att jag hade ischiassmärta ända från ländryggen ner till tårna. Kände mig jättestolt. :) Idag har jag som sagt försökt att mest vila så jag ska orka jobba fre-sön. Igår kände jag mig sjuk, som om en influensa var på gång, men tror att det bara var utmattningen.
Men jag måste ändå påpeka att trots att det gör fruktansvärt ont så älskar jag det här jobbet. Arbetskamraterna är jättetrevliga, jag gillar avdelningen och miljön, jag gillar att de har fruktkorg ^^, jag gillar patienterna. Är jätteglad att jag tog detta jobbet.

Ja, och så igår tog jag mod till mig och skulle prata med hon som har hand om arbetskläderna, men då kom istället hon och frågade mig vad jag ville ha för hon skulle beställa nya kläder. :) Så nu ska jag få klänning i min storlek. Byxor fanns inte i min storlek (man får inte vara så här kort och tjock tydligen), men det gick att få på specialbeställning, så jag hoppas de kommer passa sen när de väl kommer.

OCH, sist men inte minst!!!!!
(trumvirvel)
Jag har gått ner i vikt. :) Ett halv kilo sen invägningen på nya vågen.

Jag är bäst!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Go Tess!!! kramar om

2010-03-25 @ 17:15:56
URL: http://melvinsmamma.bloggagratis.se
Postat av: Hella

härligt jobbat att du orkar och biter ihop och kör på. Dom där promenaderna kommer sluta med att du går ner massor i vikt!! kram

2010-03-25 @ 18:19:24
URL: http://kezia.bloggagratis.se
Postat av: Carro

Hej hej!

Jag går på Xtravaganza! En viktnedgångsmetod på olika nivåer, men då dricker man deras egna shake! Har gått ner totalt 24 kilo! :) www.xtravaganza.se ;)



Kämpa på och grattis till viktnedgången! :)

Måste också komma igång mer mer motionen... Men snart är det vår och roligare att komma ut!

2010-03-25 @ 21:48:04
URL: http://thevolup.blogg.se/
Postat av: Sandra

SV; Jaså? Åh.. kan inte bärga mig tills jag ska göra den :) Ska bara vänta in min sambos syster och se när hon kan, så ska jag bjuda på middag och den pajen :)

2010-03-27 @ 15:09:18
URL: http://sandralander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0