Betongförorten

Jag bor i en betongförort. Riktigt ful är den och trots att de försöker peppa upp den genom att måla med fula färger på asfalten (inte snorungar utan hyresvärden) blir det nästan värre. Min syster fick nästan lite svårt att andas när hon kom hit.  "Oj, så här skulle jag verkligen aldrig kunna bo". ;)

Men så bor jag i utkanten av värsta betongen. Och huset ligger lite högre upp och vi bor några våningar upp. Så jag har en ganska skön utsikt ändå. Speciellt nu när grönskan kommit. :)
Det gör att det kan vara värt att försöka stå ut i den här lägenheten istället för att byta till en mindre i samma område och slippa en inneboende. För jag vet inte om jag själv pallar att bo mitt i betongen och bara ha andra fula hus som utsikt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0