"Ensam" helg

Min pojkvän och jag är ensamma hela helgen. :) Så skönt!

Inte för att vi ska göra något speciellt. Men jag tycker det är så skönt att kunna gå naken till toaletten på natten, eller till köket på morgonen. :) Det är frihet!

Ska nog ta och försöka färga min utväxt. Att hålla sig lite fräsch och snygg piggar alltid upp. Vissa kanske kallar det fåfänga, men jag tycker inte det är något fel att i att ta hand om även sitt utseende, men mår ju bättre då.





Har gått lite bättre med maten. Ätit lite mer riktig mat även om det ibland blir lite halvdant med variationen. Har klurat på lite mat vi kan äta i helgen som är mer varierade i alla fall.
Som lördagsgodis ska jag prova de ugnsbakade chipsen OLW har hittat på. Jag är en chipsälskare så provar alla konstiga nya smakar. Dessa har ganska mkt mindre fett och kalorier än vanliga. Ska se om de är goda.
För några helger sen provade vi "superchips" men de var lite för bra. Efter ett tag tröttnade jag på att de var hårda och smakade så mycket.





Ja, och läkaren ringde idag. Verkar som att det är samla gamla diskbråk som inte blev fixat under operationen som bråkar. Det hade jag ju räknat ut själv, men känns ändå tråkigt att få veta det. Hade kirurgen gjort ett bra jobb första gången hade mitt liv det senaste året sett helt annorlunda ut. Nu verkade det i alla fall vara ganska illa. Det var det i och för sig innan operationen med. Hela ryggmärgskanalen är full med diskmassa så nerverna får helt enkelt ingen plats. Vilket förklarar vilken fruktansvärd smärta jag har. Dessutom såg de att jag hade en buktande disk lite höger upp. Det kommer säkert av att jag varit tvingad att gå snett, det är ju inte speciellt bra för ryggraden. Läkaren skulle ta till alla medel för att jag ska få tid till ortoped snarast, så hoppas det går vägen. Även om jag inte alls vill göra någon ny operation. :(

Men nåt måste ju göras. Börjar må ganska psykiskt dåligt av biverkningarna på medicinerna. Seg i hjärnan, dimsyn, svårt att formulera meningar, svårt att koordinera kroppsrörelser, fumlig, tappar saker, knuffar ner saker, jättetrött, inget tålamod, häftigt humör. Jag är också jätteglömsk, måste sätta larm på allt. När jag bakade glömde jag att jag satt in plåten minuten efter att jag gjort det.

Dessutom har jag fortfarande ont så nu håller jag på och höjer epilepsimedicinen till maxdos.

Jag behöver en stor kram just nu.

Kommentarer
Postat av: Hella

åh jag har oxå velat testa dom där superchipsen, typ bara jätte stora chips om jag fattat det rätt...

se om jag hinner gå upp till viberga med jobbet idag innan dom stänger så jag kanske kan köpa... eller dom där ugnsbakade... Om det nu finns i Fimpen.

nu hoppas vi på att det finns bättre läkare som gör rätt :) Vi får lösa något så jag kan komma upp och hålla handen lite grann om det är op på g! KRAM!!!!!

2010-05-29 @ 14:26:17
URL: http://kezia.bloggagratis.se
Postat av: Lisa

Skickar massor med bamsekramar!!!

2010-05-29 @ 15:02:29
URL: http://melvinsmamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0