Sämst sätt att vakna på?

Halv nio ringer Försäkringskassan och väcker mig. En lördag???
Hon ber inte om ursäkt för att hon ringer så tidigt eller frågar om hon råkat väcka mig utan börjar helt prompt med att fråga om jag fortsatt vara sjukskriven efter den 24:e och om jag har skickat in nya sjukintyget. Sen säger hon att pga att jag inte jobbat innan så kommer det dröja ytterligare en månad innan jag får några pengar.

Kul hjul.

Sen upptäcker jag att jag fått urinvägsinfektion. Har man haft det några ggr så känner man igen symtomen, det går inte att ta miste på. Vet inte om mina piller tar bort en del av symtomen så vet inte riktigt om jag borde gå till läkare eller ej. I vanliga fall går jag alltid dit direkt vid första symtom därför att uvi är så jäkla plågsamt plus ganska farligt eftersom bakterierna kan vandra ända upp till njurarna.
Men jag äter tranbär, citronsyra och dricker massor med vatten och hoppas det ska räcka. Jag har ju så svårt att gå och sitta i en bil. Vill verkligen inte behöva åka till en akut och sitta där flera timmar, det går bara inte. Plus att jag oroar mig för sjukresorna. Kan de verkligen sånt på akuten?
Får se hur det blir. Kanske får åka till vårdcentralen i veckan, men det är i alla fall mycket lättare än akuten.


Men ja... Seriöst?? Räckte det inte som det var? Förstår Fru Gud inte att jag lider rätt så jävla mycket som det är?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0