Behov av vila

Jag återkommer hela tiden till det där att "allting sprack" för att jag bokade in för många möten. Efter operationen gick jag på sjukgymnastik 3ggr/veckan, och kunde lätt ha 1-2 till aktiviteter. Så jag har väldigt svårt att anamma detta att jag inte kan göra så nu. Trots att jag haft svårt att gå i sju månader så har jag inte accepterat det. Inte konstigt kanske, varför acceptera något som läkarna kan fixa om de bara ville?
Detta att sitta hemma ofrivilligt är frustrerande. Mycket frustrerande.
I alla fall..
Nu när jag avbokat, kanske lite för mycket, så har jag kunnat börja cykla igen och har fått in mat och cyklingsrutiner. Jag gör frukost, äter, väntar lite, cyklar 30-60 min beroende på smärta och ork, lite mellanmål, lunch osv. Det funkar precis som det funkade förut.
Men så ska jag ha ett läkarmöte kl.9:30 en dag. Jag måste gå upp kvart i åtta (hinner inte sova ut eftersom jag sover dåligt på natten), äta mindre till frukost för min "storfrukost" tar en halvtimme att göra, halta ut till taxin (brukar aldig gå ut innan medicinerna hunnit verka). Sen tar det ju lång tid eftersom mina läkare är 30-40 min borta och man måste vara där i god tid innan och efteråt måste man vänta på taxin. Sen när jag kommer hem är jag trött, har ont, är hungrig men har inte ork att tillaga något avancerat utan äter något mindre bra utan grönsaker (troligtvis). Och efter det blir blodsockret ännu mer instabilt och så fortsätter dagen så. Plus att jag inte klarar av att cykla pga att jag är så slut av resan.
Men har jag tid på em är det nästan värre. Jag sover längre för att få sova ut, hinner inte äta både frukost och lunch innan och har lågt blodsocker när jag kommer hem varpå allting upprepas som när jag har tid på fm men värre.

Måste jag dessutom ha två tider två dar i rad eller mer så blir jag förstås ännu mera trött och har ännu svårare att orka göra bra mat osv.

När jag var frisk kunde jag ju förbereda för sånt här. Som t.ex. om jag jobbade kväll-dag, dvs kom hem kl 23 och skulle kliva upp kl 5. Då var ju allting förberett, kläder, mat osv. Men jag har ingen ork att göra både det jag behöver idag plus det jag behöver imorgon när jag har ett möte.

Så det finns bara en lösning känns det som: Boka in färre möten. Klarade ju inte av tre dagar i rad, så max två möten i veckan då. Det är inte mycket. Nu är dietisten över i alla fall så blir inte lika mycket förrän efter jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0