Inspiration

Från början var mitt första delmål 99kg och jag var såååå nära det i april innan jag blev sjuk. Nu har jag fem nya delmål att uppnå innan dess. Alltid tråkigt att öka på med delmålen uppåt, men det är därför jag försöker satsa mest på mina vanor istället för den jäkla vågen. Målet är att ha en hälsosam livsstil inte att lägga hela mitt liv efter en våg.

De senaste dagarna har jag känt en glädje och inspiration. Vet inte vart den kommer ifrån. Kanske att jag fått chans att vila? Denna vecka har jag bokat in att få ögonbrynen plockade och fixade. En sak som vissa tycker är helt onödigt men som får mig att känna mig fin. Sen ska jag till sjukgymnasten igen. Det är vad jag har bokat in och det får räcka så att jag orkar med mat och cykling och göra något trevligt med pojkvännen.

Inspiration ja. Jag har laddat hem olika träningsvideor och böcker, samt flera olika konstböcker - teckning, akvarell, calligrafi. Dessutom har jag börjat skriva på en novell. Känner skaparglädje igen. Ser fram emot att få hit mina saker och börja teckna igen. Just nu fortsätter jag sticka sockar till mig själv och bebisar och ett par vantar till en vän.

Enda nackdelen är väl att laga mat kommit lite i andra hand. Eller, mycket i andra hand. Svårt det där när man inte kan göra allting.

Kommentarer
Postat av: Hella

vad kul att höra att du känner dig uppåt och hittar massa roliga saker att göra...Men glöm inte maten! :D

sant att man måste pyssla om sig själv med (ögonbrynen) Sånt är super viktigt :)

2010-12-01 @ 13:02:56
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0