Liniment

Jag vaknade halv fem av att jag hade så jäkla ont i ryggen och höger sida av höften. Lyckades ta mig upp efter fem minuters försök. Sen tänkte jag att jag har liniment istället för morfin, det kunde ju kanske vara bra för måendet. Strök som vanligt på ett lager och sen satt jag uppe till halv sju och pysslade med bloggen. Tar lång tid för smärtan att svalna när det gör sådär riktigt ont, även om jag tar morfin, och när jag lade mig hade jag fortfarande ont så det tog tid att somna.

Kl.11 vaknade jag av en konstig dröm om några stövlar som avger syra och jag höll på och skrubbade och skrubbade dem för att bli av med syran. Sakta inser jag att min arm gör ont så ini .......! Jag kollar på den. Det är en 5cm tjock ilsket röd rand över handen och hela underarmen. Då har jag i sömnen lagt armen bakom mig över ryggen och höften. Det är svavelsyra i linimentet så det svider och bränner nåt hemskt. Fick hålla armen under iskallt vatten och tvätta med tvål tills det gjorde ont av kylan, och sen upprepa, innan det röda blev rosa och smärtan lugnade ner sig.

Well.. Jag lärde mig nåt iaf. Liniment är för vakna stunder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0