Mat igen

Jag har inte cyklat sen jag började med dietist-maten i tisdags. Jag vet att jag borde och att det är jättebra för ryggen, men jag fokuserar på att få in matvanor enligt deras synsätt nu och jag ger mig själv tillåtelse att ta en sak i taget. Hittills gillar jag det här i alla fall. Blir mätt på min frukost och är inte alls lika sugen om dagarna/kvällarna. Det där att äta soppa på lunchen gick inte så bra, min soppa var lite för lätt för att kunna stå på den till kvällsmaten. I dokumentären hade de ris, kyckling och grönsaker i tror jag, i min är det bara grönsaker. Menmen, jag äter enligt tallriksmodellen på lunchen och det står jag mig på till kvällen, ibland med mellanmål.

Jag har nu nästan diskat upp allting i köket, jag är så stolt. Det var slitsamt, men det piggade upp mig och jag kände mig inte så hjälplös för tillfället. Min pojkvän blev väl lite inspirerad för sen tog han alla jobbiga grejer med plåtar, formar, kastruller och bunkar. Yey!

Kommentarer
Postat av: Hella

Så där ja!!! visste att han skulle bli lite sugen när du kommit igång :)

2010-11-07 @ 19:40:40
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0