Okej, han ringde iaf

Ortopeden tyckte inte att det såg så bra ut. På L4-L5, där jag opererats förut, ser det lika illa ut som i juni, det är både gammalt och nytt diskbråck och ärrvävnad. Bråcket ovanför på L3-L4 har inte minskat, men det är så litet så det bryr de sig inte om. Bråcket nedanför på L5-S1 har inte heller minskat men det ser inte ut som om det har någon nervpåverkan, men röntgenläkaren ska få titta närmare på det. Ortopeden ska ha möte med röntgenläkaren imorgon men han tror att det behövs en steloperering av L4-L5 och om man behöver göra något åt L5-S1 så får det ske samtidigt. Sen skulle han ringa mig och säga vad de tycker.
Eftersom jag gått och spänt mig började jag snyfta men fick fram att jag behöver ha en träff och få se bilderna och få tydligt förklarat för mig vad som kommer ske, för innan fick jag ingen information alls och jag mår jättedåligt över det. Till min förvåning lät han helt förstående och sa att istället för att han ringer då så kommer jag få ett papper hem med en tid då vi ska gå igenom allting. Detta tar ju längre tid, tar jag för givet, men bättre det än att kastas in i en steloperation utan att vara med på noterna.

Nu har jag tänkt ringa mamma men jag kan inte sluta gråta.
Glömde förstås också be om en kopia på röntgen till sjukgymnasten, men det kan jag väl kanske få när vi ses. För övrigt tycker jag väldigt bra om min sjukgymnast och miljön på kliniken, glad att jag fick en tid till henne. Vissa sjukgymnaster där har även kbt, men jag tror att jag behöver lite mer avancerat stöd och hjälp. ^^

Kommentarer
Postat av: maribella

Hej. Halkade in på din blogg vi en annan, och eftersom jag också gillar hälsa, vikt och är sjuksköterska så faller den mej väl i smaken!



Klart du ska ha ett möte med behandlande läkare innan du går med på någont överhuvudtaget. Även om en steloperation inte ter sig helt fel efter det du beskriver så är det väl även bra att få en second opinion? Eller, vilka råd skulle du själv gett till en patient? Hoppas att allt löser sig till det bästa för dej!



2010-11-03 @ 19:18:19
URL: http://www.maribellassk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0