Terapeut och vaccination

Träffade terapeuten idag. Eftersom min läkare bara sa "klart du ska träffa någon att prata med" när jag tog upp det så utvecklade jag aldrig för honom om min ångest, ätstörningar, självskadebeteende m.m. (?). Men hon berättade att man får bara lov att träffa henne fem gånger och hon tyckte att på den tiden hinner vi max prata om hur jag ska acceptera och hantera mina smärtor, vilket ju är sant. Så hon sa att hon ska skriva ihop en remiss som läkaren sen ska få skicka till vanliga psyk. Så tror hon att de sen kommer kalla mig till ett bedömningssamtal.
Det lät ju vettigt. Så trött på bedömningssamtal bara. Brukar sitta flera folk där och så ska man gå igenom precis allting som hänt sen man föddes. Sen skäms jag för att de blir så förskräckta över att jag fått gå igenom så mycket. Inte för att jag skäms för mitt liv, men för att de gör så stor grej av det.

Synd i alla fall att jag inte får träffa den här kvinnan mer än fem gånger för hon var jättetrevlig och vi klickade.


Sen tog jag säsongsinfluensavaccinet.  Är väl lika bra nu när jag ska åka iväg lite oftare till terapeut, sjukgymnast, dietist och gärna också göra lite saker med min pojkvän nu när jag klarar mig ganska bra på kryckor. Dumt att få influensa när man har kasst immunförsvar och dessutom är väldigt stillasittande vilket ökar risken för lunginflammation. Hoppas jag inte får några biverkningar från vaccinet.

Min vårdcentral ligger inne i ett köpcentrum och förut brukade jag köpa bullar från ett stånd precis bredvid som tröst för att jag är sjuk och som tröst för att jag var för dålig för att kunna ta en tur genom köpcentrumet. Men jag ville inte göra det idag, kände ingen dragning till ståndet och de stora påsarna med gårdagens bullar. Däremot skulle jag gå in på Lindex för att köpa ett nagellack (nu när jag inte jobbar kan jag ju måla naglarna) men när jag såg alla små kläder och kände mig som en flodhäst där jag försökte ta mig fram med mina kryckor så blev det tröstshopping..... Kom ut med tre nagellack, två sjalar (kunde inte bestämma vilken som var finast och dessutom har jag en massa sjalar) och två hårspännen som jag inte kan använda förrän håret blivit längre. Hah. Det var ganska dumt. Men det var fina grejer och jag kommer åtminstone använda dem. Jag shoppar väldigt sällan. Är så van vid att inte ha ett öre över efter räkningar om ens lyckas gå ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0