+ & -

Usch, så hemsk veckan har varit. Jag har varit ständigt yr och förvirrad av medicinerna från morgon till kväll. Det blir som en ond cirkel. Är jag yr orkar jag inte laga frukost, dvs jag blir mer trött och yr, och orkar inte laga riktig mat osv. Jag har skött mig skapligt i veckan, har bara ätit två plus men inte orkat göra frukost varje dag och vissa dar äter jag frukost så sent och jag är så trött att det bara blir ett enda riktigt mål mat. Vågen visade idag +0,5kg. Det skulle alltså innebära överflödiga 2500kcal, vilket är helt omöjligt. Så då är det väl kanske det då att jag måste hålla måltiderna bättre och hoppas att det gör mig piggare så jag kan fortsätta med det.

Det är detta som gör mig glad att jag har skippat allt som heter målkurva. Mitt mål är att hitta vad jag ska äta, när jag ska äta, hur jag ska äta och att hitta strategier för att inte låta oro, ångest, trötthet m.m. sabba det. Och då menar jag inte hur jag ska göra det just nu, utan hur jag ska göra det resten livet. Matstrategier som funkar resten av livet.

Ja, strunt samma för ett +0,5, det är ju inte hela världen. Nu är det ny vecka igen och denna vecka ska jag satsa mer energi på att få i mig frukost på morgonen och att få i mig det inom en timme efter jag vaknar. Och fortsätta köra enligt dietistens punkter.

För att berätta något trevligt med så var jag ute på restaurang med min svärmor och svägerska igår. Har aldrig träffat dom innan så var lite nervös. Länge sen jag träffade en killes familj också, åtta år eller nåt. Det var kul att sätta upp håret, sminka sig, ta på sig finklänningen. Tiden består nästan enbart av att jag hänger här hemma i min mysdress. Och jag sminkar mig inte för att ta en sjuktaxi till läkaren heller, känns onödigt. Vi ville gå till Akkurat men var ute försent och det fanns inga bord kvar. Så blev lite kollande och ringande innan vi hittade någon restaurang som hade något vegetariskt som verkade skapligt och hade bord. Nästa gång ska det bli en restaurang utan bar för tidigt kom det in en massa 20åringar och det blev hög ljudvolym trots att inte musiken var hög. Man hörde inte vad de sa på andra sidan bordet. Men det vi lyckades prata var trevligt, hans familj är jättetrevlig. Jag kände mig avslappnad och glad hela tiden. Vi hade massor att prata om, de skämtade och berättade saker. Tyvärr var stolen lite hård och två timmars sittande på hård stol gjorde att jag har väldigt ont i höften och ryggen idag. Men igår kväll kände jag mig väldigt lycklig över att ha en sån fin kille med en sån fin familj. Jag insåg att det kändes extra viktigt att vi tyckte om varandra när det känns som om min egna familj är trasig.



Kommentarer
Postat av: Hella

Härligt att det gick bra!! :D

2010-11-14 @ 17:29:22
URL: http://kezia.bloggagratis.se
Postat av: Britta

Vad roligt att ni tyckte om varandra! Familjen menar jag alltså. Det glädjer mig!

2010-11-14 @ 20:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0