Mat & mediciner

Blev inte frukost inom en timme idag, men det var för att så fort jag klivit upp (halv elva) ringde fastighetsvärden på dörren för att kolla på en sak vi felanmält. Men jag började med frukosten halv tolv så tyckte jag var skapligt duktig ändå.

Och ingen cykling igår heller. Läste intervjun med Jennifer Aniston och blev påmind om det där att det lilla räknas. Tror att bara för att sist jag cyklade så cyklade jag 60 min så känns det tuffare att cykla nu för det känns som att jag måste cykla 60 min varje gång. Men det lilla räknas! Orkar jag bara 10 min så är det bättre än ingenting. Bara man rör på sig lite varje dag. Det är ju mitt egna tips till omgivningen.

Tror att när jag hade ett möte om dagen så orkade jag inte heller cykla,  jag behöver hitta en bra balans. Dietisten är nu varannan vecka och efter det en gång i månaden. Så sjukgymnasten får bara max en dag i veckan, och samma sak med terapeuten. Och kanske skjuta upp sjukgymnasten till en vecka senare om jag har läkarbesök och så. Så jag max har 2-3 grejer varje vecka. Annars klarar inte kroppen av att cykla och heller inte att göra trevliga saker. Rehab är jätteviktigt, men rehab är ju inte att slita ut sig.



För ett tag sen provade jag att sänka morfinet för att läkaren pratade om att när vi ses ska jag säga vart det gör ont, så han kan se på vilken nivå i ryggen som det mest klämmer åt. Är det svårt att se hur mkt skada ett diskbråck gör kan man kolla på vilken sida av benet som nerven gör ont. Men det enda som hände var att jag fick ont i ryggen och höften.
Nu ska jag prova att sänka epilepsimedicinen, det är den som är mot själva nervsmärtan, för att kunna beskriva noggrant vart det gör ont. Inte speciellt kul att medvetet sänka medicin och veta att det kommer göra ont och att jag kommer få abstinens (hjärtklappning, ångest, krypningar i kroppen, omöjligt att sova m.m.) Men det är viktigt att jag känner att läkaren inte gör ingrepp i onödan eller tvärtom att han inte tar ett problem på allvar, och då behöver han få all info som medicinerna kanske döljer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0