Vikt och mat

Vikten.. Ja, den var märklig. I söndags vägde jag 117kg på morgonen, vilket var som en smäll på käften med tanke på hur duktig jag varit. Men igår vägde jag 115kg, dvs minus 0,5kg jämfört med förra veckan. Så vet inte riktigt vad jag ska tro på, men tar ju gärna den lägre vikten. Kunde vägt mig idag med för att kontrollera men jag vill inte komma in i vågnojan och väga mig varje dag igen.

I vilket går det enormt bra för mig med maten nu tycker jag. Visst, jag är ju inte perfekt varje dag, men det går ju inte. Jag fyller lätt på halva tallriken med grönsaker, jag får i mig mitt protein och är mätt, jag äter stor mumsig frukost, jag har mina två plus i veckan. Och jag är nöjd och glad med det. Blodsockret ligger snällt, suget håller sig borta. Jag har tom haft choklad i kylen i flera veckor som jag tänkt baka chocolate chip cookies med. Plus att jag har en halv påse nachobollar i skafferiet. Har aldrig aldrig nånsin tidigare kunnat ha godis hemma utan att äta upp det redan dagen efter. Aldrig. Men jag tänker inte ens på att det ligger där, och när jag ser det tänker jag "Just ja, hade de där, kanske kan ta det till nästa plus om jag är sugen". Det är intressant. :)

Kommentarer
Postat av: Hella

HÄRLIGT JOBBAT!!!! :D

2010-11-23 @ 14:42:56
URL: http://kezia.bloggagratis.se
Postat av: Lisa

De där käftsmällarna på vågen kan vara lite bra att få ibland, blir desto roligare när man väger sig nästa gång och inser att det faktiskt inte var så illa, att man kanske till och med väger mindre (som du gjorde). När jag VV tog jag alltid den sämre vikten om jag fick olika, för då visste jag att det iaf inte var värre än det. Kändes konstigt att ta den mindre om det sedan visade sig att det var en slump.



Bra matvanor gör mycket mer för suget än man tror.



Kanonbra jobbat!

2010-11-23 @ 21:20:50
URL: http://melvinsmamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0