Borta 13 oktober 2010

Idag lagade jag mat för första gången sen jag kom hit. Det blev bara bakad potatis och tsatsiki men ändå, jag gjorde potatisen i ugnen och gjorde ”riktigt” tsatsiki så jag blev stolt över mig själv.

Sen hittade jag en skål jag fått efter farmor och jag diskade den och fyllde den med frukt och har den på vardagsrumsbordet. Dvs, ät frukt!!!!

Blev dock lite fundersam för när jag skulle rinna av yoghurten till tsatsikin så var mitt durkslag borta. Jag har ett litet kök så jag har bara ett par köksskåp. Ingenstans hittade jag den. Så har nån av de personer som har nyckel till mitt hem snott det??? Jag vet inte. Jag hoppas det dyker upp. Skulle kännas väldigt tråkigt annars. Men jag kollade bakom allting i skåpen. :/ Är ju bara tre personer som har nyckel, min pappa, min syster och min vän. Pappa har knappast snott det, haha, och tror inte min vän skulle ta saker. Min syster har ju en tendens att ”låna” saker utan att fråga och glömma lämna tillbaka, men hon har väl ett eget durkslag.

Ja, jag vet inte vad jag ska tro. Känns olustigt.

Jag har även börjat plugga anatomi. Har velat repetera hela det här året, men när jag väl fick tag i mina böcker var jag så väck av medicinerna så jag kunde inte läsa. Nu är det bättre även om det tar väldigt lång tid och jag har väldigt stora koncentrationssvårigheter. Läser en mening och sen glömmer jag bort vad jag gör och så håller det på så.  Men generellt så känns det skönt att göra något.

Min läkare skickade remiss till kbt, dietist, sjukgymnastik. Jag går hos naprapat, cyklar och studsar på pilatesbollen, och läser anatomi och lite i boken Ingen panik medan jag väntar på kbt-terapeuten. Jag behöver ha saker att göra för att inte gå under av att bara vänta på ryggläkarens dom om mitt framtida liv.


Kommentarer
Postat av: lucke

Hejsan, planer för kvällen? :)

2010-10-18 @ 15:53:13
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0