Nya tag

Igår slutade jag på 1412 kcal minus 437 motionskcal.
Åt ju precis som vanligt så börjar klura lite på vad den här veckan ska visa. Att jag äter för lite? Eller kanske för näringsfattigt helt enkelt. Tomma kalorier osv.

Idag cyklade jag 30 min på eftermiddagen (gick upp halv tolv) och idag fick jag den där sköna känslan som jag missade igår. Kollade faktiskt cykeln om den var inställd korrekt eller om bandet halkat av, för det var så lätt att trampa. 30 min bara flög förbi. Förut hade jag mindre motstånd och höll 20-21km/h, nu har jag mer motstånd och håller 26-27. Jag blev svettig och kände mig avslappnad och nöjd. Skönt.

Igår och idag har jag fått in lite mellanmål med. Frukt. Det känns bra. Jag blir godissugen om jag inte äter regelbundet under dagen.

Sen har jag fått en ny ovana - klubbor. En klubba ser ju så liten ut och den räcker så länge. Så jag äter kanske 2 klubbor om dagen. Men de innehåller 40 kcal styck. Visst, det kan ju funka, det är ju mycket mindre kalorier än en chokladbit, en glass m.m. Men gäller att komma ihåg att det är 40 kcal styck, och att skriva in dem i dagboken. Det är lätt att bortse från sådant som inte verkar vara mycket.

Jag försökte verkligen få i mig lunch i vettig tid men det blev kl.17 ändå. Det är som att min sega nerdrogade hjärna i kombination med min stelhet och smärta gör att allting tar tio ggr längre tid än förut. Sen slutade jag på 1750 kcal, så lite mer än igår. Kände mig hungrig på kvällen dock, tror jag måste dricka lite mera te eller något under dagen för att dämpa hungern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0