Igår

Jag fixade motvilligt frukost på morgonen (kl.12) för att motverka att jag däckar under dagen. Blev bara cornflakes med sylt och mjölk, men det är lättfixat på morgonen när jag är stel och har ont.
Sen satt jag och kollade på serier hela dagen. Tänkte att det nog skulle hjälpa att cykla lite och att jag måste se till att fixa lunch senare. Men jag bara satt där, allting kändes så hemskt och hopplöst. Vad kommer det göra för skillnad om jag cyklar? Allting kommer ändå vara hemskt.
Sen på kvällen fixade jag lite sojakorv med bröd. Skrev in det på nätet och det blev 748 kcal. Hoppsan. Men jag kan äta 1769kcal per dag så det kan jag lösa senare.
Kl.19 satte jag på Biggest loser och cyklade. Orkade i 45 minuter, sen gjorde det ont på ett märkligt sätt. Höll ca 26km/h men skrev in det som 'lätt' motion och det blev 437kcal.
Efteråt kom ingen skön 'jag har motionerat'-känsla utan det kändes som om allt kvittar, som om jag inte har nånting, som om det aldrig kommer bli bättre.

Sen när N kom hem så var det som om allt gick ur mig. Jag kände mig trygg, kunde sluta grubbla, kunde skratta. Det finns ingen som han.

Kommentarer
Postat av: Hella

jag är så glad att du har N som gör dig så glad... :D

2010-10-20 @ 13:09:43
URL: http://kezia.bloggagratis.se
Postat av: Stefan

Just att cykla framför Biggest Loser måste vara något av de mest motiverande man kan göra. Tyvärr har jag otroligt svårt för reklampauserna.

2010-11-04 @ 21:49:23
URL: http://biggest-loser.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0