Karaktär!

N kom hem med godis till mig igår. Jag hoppas varje dag att han ska komma hem med godis till mig. Då blir det liksom inte mitt beslut att äta. Men jag hade varit så duktig och skrivit in vad jag ätit och jag hade bara 19 kcal kvar, så jag ville inte ha godiset fastän det bara skrek i kroppen att jag verkligen ville äta det.
Han såg förstås på min min att jag inte riktigt ville ha det så han undrade om han ska sluta köpa godis till mig. Jag sa att jag gärna inför lördagsgodis igen och att det i så fall kanske är dumt att köpa godis på vardagarna. Förut åt vi bara godis (och han drack bara öl) på lördagarna, och då köpte vi inte godiset förrän på lördagen heller.

Och sen lät jag bli godiset. Heja mig. :) Jag har nog aldrig kunnat låta godis ligga mer än en halv dag innan jag blivit tokig och ätit upp det. Eftersom jag äter av ångest och oro så skulle det kanske kunna bero på att jag just nu kan hantera min ångest?

Sen idag var jag så galet sugen på marängsviss. Jag vet inte om det är psykiskt eller om kroppen redan reagerar på det minskade kaloriintaget, men jag är hungrig hela tiden. Eller inte hungrig eftersom pillrena har tagit bort den vanliga hungerkänslan, utan det suger i magen. Men så vet jag av erfarenhet att magkatarr-sug kan kännas som hunger-sug. Så jag ska prova att ta lite extra magtabletter. Jag har fått en ny sort som mamma tycker är mkt sämre än den vanliga så skulle kunna bero på det också.

Ja, eftersom jag var så sugen på marängsviss så kom N sen hem med sorbet till mig. Kollade att 1 dl var 60 kcal. Om jag tar ut 1 dl och inte äter direkt ur förpackningen så kan jag lätt bara äta 1 dl. Jag vet att vissa har tanken att när man ska gå ner i vikt så ska man bara äta nyttiga saker och på sin höjd äta godis på lördagar. Själv tänker jag att så länge man äter 1300 bra kalorier så gör det inte så mycket att man tar något litet gott ifall man har kalorier över. Däremot så är jag väldigt mkt för min lördagsgodis-dag, så jag vill inte ta 1 dl sorbet ändå.
Förra gången jag hade lördagsgodis så åt jag ingenting onyttig på vardagarna. Däremot så längtade jag kanske lite sjukt mkt till lördagen och från söndag till fredag så tänkte jag på vad jag skulle välja för lördagsgodis. Men jag vräkte inte i mig godis på lördagen heller utan jag köpte en sak och så var det bra med det. Dessutom brukar jag låta bli att skriva in vad jag äter på lördagen, men använda sunt förnuft, därför att jag känner att det ger negativa känslor om mitt lördagsgodis stiger över kalorigränsen. Kanske att det är att gömma sig från sanningen som när man vet att man inte har skött sig och inte vågar väga sig, men i så fall skulle jag nog noja mera över det, men istället känner jag mig bara avslappnad och får inget dåligt samvete över mitt lördagsgodis.



Det absolut bästa som hände idag var givetvis att mina kissar kom hit. Stackars pappa vad han kör fram och tillbaka mycket. Jag hade bestämt att denna gång ska inte katterna behöva sitta och se lägenheten bli mer och mer tom och sen få åka lastbil och hamna i en ny tom lägenhet, så de kom nu över en månad innan flytten börjar. Tog med alla deras favoritsaker förutom det stora klätterträdet som jag inte orkar montera ner (det har tre pelare och massa platåer med koja och några hängande leksaker) utan det är bättre om man senare kan köra det som det är i en liten lastbil. Som tur är fick mamma för sig att köpa ett litet klätterträd plus en hörnklös för ett tag sen så de fick följa med upp.
När katterna kom hit var de lite stressade förstås, de hatar burar och de HATAR att åka bil. Men så fort vi släppte ut dem (jag satte först ut deras saker så de skulle känna igen dem) var de uppspelta och gick runt och kikade precis över allt, i vartenda hörn, bakom varenda pryl. MEN de var INTE rädda. De var gosiga på en gång, jätteglada att se mig. Minsta katten hade lite svårt att hitta nånstans att sova, men de andra två hittade varsin plats som de gillade.
Så skönt att för en gångs skull slippa känna att jag gör dem illa när jag flyttar. De är hur nöjda som helst. De har sina saker och jag antar att de är glada att de har mig eftersom de är såna mattegrisar. Minsta katten valde till sist att sova i sin leksakstunnel. Jag föreslog hennes elementsäng, men antar att hon vill gömma sig lite ifall att. Speciellt som jag blev beordrad att klippa deras klor innan de rev sönder möblerna. Inte populärt hos missarna.

Kommentarer
Postat av: Hella

naw lilla kissarna!!!! jag kommer sakna dom lite faktiskt... men vad skönt för dom och dig att dom är Hemma nu! <3



och bra jobbat med godiset!!! husvagnarna såg goda ut ;)

2010-10-23 @ 13:24:11
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0