Yes!

Igår fick jag hit min gamla motionscykel. Så underbart skön att cykla på. Och nu satte jag på gelpaden på den så nu blev det riktigt mjukt. Cyklade tio min igår för jag var så stel efter all städning, bakning och matlagning. Orkade bara tio min för jag var helt slut och yr efter all stress. Kroppen orkar inte så mycket just nu och inte jag heller. Känns som att det inte borde vara så men det tar mer på kroppen än man tror att ha ont och gå på starka mediciner.

Idag cyklade jag 30 min och hoppas jag kommer cykla 30 min ikväll med. Foten somnade inte och ischiasnerven retades inte. Halvvägs så kände jag hur det började dra i vaden och baksidan av låret på det "dåliga" benet, lite som om kramp var på väg. Jag pausade och stretchade benen. Det var inte speciellt skönt, men det hjälpte och sen kunde jag cykla färdigt utan problem. Vid 30 min kände jag att jag kunde fortsätta cykla, men nu har jag ju inte cyklat på ett tag så mycket bättre att prova ikväll igen. Sist jag cyklade så tyckte jag att det var skönaste att cykla två ggr/dagen när det gäller själva uppmjukningen av kroppen. Sen så är det motivationen som kan svikta vid att ge sig på cykeln två ggr/dag.

Jag hoppas att hormonerna som frisätts vid motion kommer hjälpa min begynnande depression.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0