Dag 24 - Aktivitet

Jag vägrar min motionscykel just nu. Jag väntar tills jag kan få upp den andra och så får jag kanske sälja den här om inte sambon vill ha den. Eller vänta tills jag är bra igen och se hur det känns då.

Men idag skulle sambon gå och handla och han frågade om jag ville med eftersom jag sagt att jag vill försöka åka och göra något i helgen. Först tänkte vi bara gå ner till Lidl för vi skulle bara ha lite lördagsgodis. Men när jag kommit ner dit kändes det så bra så vi bestämde att vi tar t-banan till Skärholmen.
Jag hade mina kryckor förstås. De passar väldigt bra nu. Med rullator kan man inte gå normalt och avslappnat, men med kryckorna kan jag gå på ett normalt sätt och själv avgöra om jag behöver mer eller mindre stöd av kryckorna. Dessutom kan jag med hjälp av dem i varje steg motverka att jag lutar mig för mycket åt höger och hjälper snedheten.

Så vi åkte till Skärholmen. Egentligen ville jag gå in på Lush och shoppa loss, men efter 30-årspresent och trosor och byxor så bestämde jag att jag nog får vänta lite innan jag handlar något mera. Jag har förmodligen råd, jag gör ju ingenting och jag köper ingenting som inte är mat, men lika bra att vara på den säkra sidan, man vet inte vad Försäkringskassan kan hitta på. Så vi gick in på ICA och handlade mums och jag slog de gnälliga barnen med kryckorna (nä :P). Sen tog vi bussen hem.

Ja, en onödig berättelse om ingenting, men jag ville säga att jag gjorde en "utflykt" med kryckorna idag och det gick jättebra. :)

Kommentarer
Postat av: Hella

yey! utflykt!!!

(hoppas liiite att du slog någon otrevlig unge iaf)

2010-09-12 @ 14:59:20
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0