Dag 24 - Välja?

Jag har oroat mig för det här valet i två år. Förra valet tyckte jag det var lätt som en plätt och när den hemska alliansen vann blev jag helt bestört. Sen gjorde de en massa obra saker, men sen dess har de gjort allting för att rätta till det. Och jag som röstat på MP sen jag fick lov, men jag kan inte rösta på MP längre. Ja, miljön är viktig men det tycker numera alla andra partier. Dessutom har jag väl fått mig en käftsmäll efter sex år i Skåne och nu i Fittja. Ja, jag pratar om Sveriges fullständigt misslyckade integration. Och MP vill släppa dörrarna fria och låta alla komma hit vare sig de har anledning eller ej, samt att alla illegala (kallade "papperslösa") ska få permanent uppehållstillstånd (igen). Förra gången fick 17.000 illegala invandrare permanent uppehållstillstånd trots att migrationsverket kommit fram till att de inte har anledning att få det. Har nån kollat vad dessa 17.000 gör nu? Jobbar stenhårt och betalar skatt?
Men nu kan jag plötsligt inte diskutera politik med mina vänner (de som är politiskt intresserade) längre för de blir bara hysteriska och säger att jag kommer rösta på SD. Och jag blir förbannad därför att de sitter i sina små städer eller bättre stadsdelar och har inte sett skymten av den misslyckade integrationen men vägrar ändå höra på vad jag säger. Jag är till hälften invandrare, jag är  halvsvensk och finsk/rysk. Men det har aldrig varit tal om att vi på nåt sätt skulle vägra anpassa oss till Sverige. Finnarna är ju över huvudtaget en extremt välintegrerad grupp, som jobbar väldigt hårt. Men ingen tror på mig när jag säger att jag har träffat andragenerationsinvandrare som inte ens vill integreras i Sverige. Och om en sosse får det påståendet så säger den att det beror på att de inte har grillplatser på gården och biljardbord i källaren (ja, det är sant). Jag har aldrig haft en grillplats eller biljardbord i källaren! Jag går inte runt byn och skriker att jag ska döda alla svennejävlar och våldta alla svennehoror för det. Det allra värsta i det här är ju att alla dessa som har mördat och våldtagit så grymt det senaste året (nästan uteslutande invandrare som hamnat på de stora löpsedlarna) förstör ju för de hårt arbetande invandrare som kommit hit av en anledning och vill vara här.

En vecka till valet och jag vet inte vad jag ska rösta på. Har absolut ingen aning. Men jag får ju inte ens diskutera det med någon utan att vi börjar bråka. Jag håller inte med SD. De vill väl, de vill förbättra skolor och sjukvård osv. Men jag håller inte med att kärnfamiljen måste bestå av föräldrar av två av olika kön eller att tiden som en kvinna har på sig att göra abort ska förkortas. Vad ska man rösta på? De röda vill bara höja skatterna för att betala allting. I min kommun har vi otroligt hög skatt och vi har en av Sveriges högsta andel socialbidragstagare. Här röstar alla på sossarna eftersom det är de som ger ut pengar utan krav. Sossarna har i år lagt 17 miljarder på att fixa ett cirkushus till Cirkus Cirkör och nu ska dessutom alla högstadieelever få en egen laptop. Till vad behöver man en laptop på högstadiet? Det är inte så att man skriver några uppsatser där. Det kommer bara innebära att ungarna spelar på lektionerna. Jag gissar att det är röstfiske, men det är ju skattebetalarna som betalar. Dessutom använder sossarna skattepengar till valkampanjer. Och Ohly.... han är den mest odemokratiska av alla partiledare just nu. Visserligen är han ju kommunist och kommunismen är inte demokratisk, men nu när han vägrar att ens säga hej till SD's partiledare eller diskutera någonting med honom, och igår sa han att om SD går ihop med alliansen kommer han tvinga till nyval. Det är inte demokrati att begära nyval bara för att man inte gillar ett nytt parti som folket röstat fram.

Så vad ska jag rösta på?
En röst på V eller MP är en röst på S och denna fortsatta extremt dåliga integration och högre skatt (dvs mindre pengar för mig).
En röst på nåt parti i alliansen är en röst på M och vad kommer de hitta på för statistikfuske om sjukskrivna i framtiden?
En röst på SD är ...?

Jag har följt media ganska skarpt i sex mån nu och de ljuger så det sprakar om det om det mesta de skriver om SD men även andra partier. Och V och S ljuger om M ännu värre. Och om SD. Jag menar, V säger att SD vill "kasta ut muslimerna" och jag tycker det är så barnsligt. Det är bara ett bevis på att de inte har något motargument mot SD men bara vägrar inse hur illa ställt det är. Det "roliga" är att Dansk folkeparti som har 25 mandat i Danmark har samma siffror som SD när det gäller hur mkt invandringen måste snävas åt för att kunna rädda sjukvård, skola osv. I Sverige kallade man dem rasister, men nu är de som vilket parti som helst. Och de ökar stadigt i Danmark. Nu har jag läst om flera politker i Danmark och Norge som tycker att det är förkastligt att Sverige som ska vara ett demokratiskt land försöker bojkotta ett parti. Och det är ju sant. Tyck vad man vill, men så länge vi lever i en demokrati kan vi inte bojkotta partier som folket röstar fram.
Ja, det är en enda sandlåda. Man måste vara lyhörd för att se lögnerna och lite bildad för att fatta hur siffrorna som presenteras är vridna. Senast igår läste jag om när Sahlin anklagade Reinfeldt för att ha höga a-kasseavgifter. Sen visade det sig att arbetarpartiet S har högre avgift på de stora arbetarpartiernas akassa jämfört med M. Som jag säger, de ljuger hela tiden bara för att fiska röster.

Jag tycker inte om människor som inte röstar. Om man inte röstar så har man ingen som helst rätt att klaga på nånting om samhället, sitt jobb (brist på jobb) eller liknande. Ja, det är svårt, men man måste ändå hitta det som är minst hemskt så har man åtminstone gjort det enda man kan göra som arbetande undersåte till riksdag och regering. Och för mig känns det just nu som att jag inte kan rösta på de som tydligen är emot demokratin och svenska folkets framtid.

Kommentarer
Postat av: Hella

jag som inte ens är i närheten av att vara lika insatt som du är i politik har sjuuukt svårt att välja! hatar detta!!!

2010-09-12 @ 14:56:04
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0