Envishet..

..lönar sig?

Igår hoppade jag upp på den förbenade cykeln igen.
Försökte prova med andra skor, utan skor, ändra styret, utan gelpad, med gelpad. Vet inte än vilket som gav resultat men jag kunde cykla i 25 min innan jag fick ont till skillnad från vanligen 10 min.
Ska väl hoppa upp igen idag och se hur det går. Men det retade ischiasnerven på ett sätt som den andra cykeln inte göra. Pappa hade frågat sin bror om vi fick köpa tillbaka den. Hans bror köpte den till sin tjej utan att hon bett om den, hon tog det inte på ett bra sätt. :P Så ingen har använt den. Men ändå sa hans bror att hans tjej kanske ville ha kvar den. Cykeln har stått under en massa skräp och var jätteskitig och kedjan hade geggat ihop! Men det är sånt han är. Pappa ska fråga tjejen istället sa han.

Kan dra ganska stora kopplingar mellan mat och motion. För mig är cyklingen jätteviktig eftersom det är det enda sättet jag kan motionera på. Utan cyklingen så späds deppigheten på och jag känner mig ännu mer värdelös vilket förstås gör att jag varken orkar eller vill bry mig om vad jag stoppar i mig.


Inneboende X kom hem igår. Kände på en gång lite spänningar. Sen sa han inte hej som han brukar och när jag sa något fick jag mummel till svar. Inte för att det väl gör mig så mycket i sig. Vi har känt varandra i 5 år men väl aldrig blivit nära. Och det sprack ordentligt i mars när han gnällde till min pojkvän efter att jag bara bott här TVÅ dar. Och han gnällde över att jag tog för mycket plats. Det enda jag hade med mig var min dator och min motionscykel. Han själv har skit över hela lägenheten. Ingenting i vardagsrummet är min pojkväns, och det mesta är skräp som inneboende X samlat på sig. Jag har städat och rensat och möblerat vardagsrummet för innan gick det inte ens att använda. Och så gnäller han efter två dar............ Sen dess har det varit lite småsaker. Jag tar illa upp när jag köper en födelsedagspresent till någon men inte ens får ett grattis på min egna födelsedag. Och så kastade han mina tidningar. Det låg kanske 15 tidningar på en hög på toaletten och han rensar ut sina egna tidningar och bara kastar resten. När jag frågade vart mina tidningar tagit vägen sa han bara "Jag kastade dem. Sorry". Han kastar ju aldrig nånting, men mina tidningar kan han kasta.

Igår ikväll när jag och pojkvännen pratade om vilket datum vi ska säga att inneboende X måste ha flyttat och sen när inneboende X åkte igen igår kväll samt nu i natt när jag satt uppe till kl. halv sex och insåg att jag bara gjorde det för att det är så lugnt och skönt att slippa oroa sig för ifall inneboende X kommer hem, ifall han då kommer ha bimbo Y med sig, ifall han kommer ockupera köket i fem timmar, ifall jag kommer hinna ha sex med pojkvännen (kul att stressa på det)... så insåg jag att jag stressar upp mig något otroligt av att inneboende X bor här och för att han är som han är.

Pappa sa att han vill inte flytta en gång till i snöstorm i jan-feb (av nån anledning flyttar jag alltid på vintern) så antingen blir det att flytta innan risk för snö eller efter. Och att vänta tills efter snön med tanke på hur mkt jag tydligen oroar mig här.... näe, det går inte, då kan jag inte bo här.
Men får se hur det blir. Pojkvännen ska rota reda på inneboendekontraktet imorgon och se vad de skrev ang. uppsägning. Det är ju bara 2,5 månad till sista november, så inte säkert att det går att genomföra.
Bara det att jag tillbringar all tid i vardagsrummet eftersom jag inte har plats för några av mina saker i sovrummet och inneboende X bara går in och ut ur vardagsrummet som han vill. Jag vill väl kunna gå upp naken på morgonen och ta nya kläder. Eller sitta i max trosor och linne om det är jättevarmt. Eller varför inte kunna gå naken till toaletten på natten eller morgonen? Men nä, hela tiden är jag på spänn och lyssnar efter ljud som kan innebära att han kommer hem, har nån med sig, är på väg in hit osv. Jag stänger hela tiden dörren till vardagsrummet för jag ser ytterdörren direkt från min datorplats och om den inte är stängd så måste jag ju säga hej honom och bimbo Y. Låter konstigt kanske, men jag vill bara få vara ifred från dem! Inte konstigt att jag sitter uppe hela nätterna och slappnar av!!!!! Det är enda gången jag kan slappna av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0