Lite av varje

Pappa hörde av sig och ville komma upp på söndag med mamma och min systerdotter. Lite för kort varsel att fråga två dar innan. Vi skulle inte ens hinna städa upp ordentligt imorgon även om vi satsade hela dagen och knäckte min rygg. Mina föräldrar är så pedanta, jag orkar inte se mammas min när hon tänker att köket är äckligt. Sen har N lite för lite ork för min systerdotter, men jag vill ju träffa henne. Hon är ju jobbig ibland, men när hon var här i julas var hon så go och glad hela dagen. Men inte så kul när hon bara går runt och slåss och skriker och ska ta sönder saker i flera timmar.
Blev irriterad att de inte kunde säga till i god tid. Jag behöver besök, jag behöver avbrott från mitt ständiga ångest-ältande. Men det bara går inte. Jag har slutat svara i telefonen om jag inte känner att jag verkligen vill prata med personen som ringer och får göra samma sak nu. Jag skulle bara känna mig stressad.
Sen är jag lite sur på mamma fortfarande efter det där mailet jag fick ang. min kisse. Har ingen lust att prata med henne så kort efter han somnat in.
Så jag fick avstyra det hela. Pappa förstod. Han är så bra, min pappa. Han har gett mig lite ångest, dålig självkänsla och känslan av att aldrig nånsin duga, men det vet han inte om. Antar att alla föräldrar ger en något dåligt, men förhoppningsvis mer bra än dåligt. Förutom det så är min pappa en fantastisk människa. Jag och min syster har alltid haft problem med mamma, jag har alltid haft bättre kontakt med pappa.

I övrigt känns det lite bättre idag. Sov några timmar i förmiddags, tillräckligt för att klara mig på med lite energidryck till hjälp. Har blivit bättre på att inte få ångest av trötthet. Att ständigt vara trött av medicinerna har väl hjälpt. Klarar sömnbrist bättre, även om det blir för mycket ibland fortfarande.
Men så tomt det är här hemma. Går och kollar på katterna säkert en gång i timmen för att se att de mår bra. De tycker jag är alldeles för klängig. Men de gör inte så mycket väsen av sig, mina töser, medan stora pojken ständigt skulle ha uppmärksamhet och ligga bredvid mig (helst på mig).

Inläggen blir lite osammanhängande och kanske även irrelevanta just nu, så jag ska sluta svamla för stunden.

Kommentarer
Postat av: Lisa Åberg

Äsch, svamla på du bara. Ut med det, håll det inte inom dig! :-)



Kram

2011-04-23 @ 12:15:34
URL: http://melvinsmamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0