Måndag?

Totalt ur gängorna.
Det beskriver väl allt just nu.
Mådde ganska bra när jag vaknade för ovanlighetens skull. Kanske är bra att lägga sig tidigare, även om jag inte somnade förrän vid halv tre.
Sen blev jag väldigt yr, illamående och förvirrad. Allting var suddigare än vanligt. Skulle laga mat tills N kom hem tänkte jag, för jag vet att han inte äter lunch på jobbet. Men så blev inte maten som jag hade tänkt och när han kom hem blev jag ledsen och började gråta för att jag sabbat hans mat.
Överkänslig deluxe.

Jag har bokat in att fixa ögonbrynen och få pedikyr den här veckan. Har ingen lust, men ska gå ändå. Känner mig stressad bara.
Men jag ska avboka Smärtmottagningen, orkar inte höra att jag måste sluta med opiaterna just nu. Får ta det efter operationen när de förhoppningsvis tagit bort det mesta av smärtan.
Matregistreringen till Överviktscentrum gick sådär. Började på morgnarna, men sen missade jag det. Får fylla på lite med hur jag brukar äta. Och inte försköna det, utan den hårda sanningen. Måste också göra en analys av matregistreringen, hoppas jag orkar det imorgon. Hade tänkt hinna träffa både handledare och läkare innan operationen, men det är ju bara 25 dagar kvar så det är kanske inte så troligt längre. Vi får se.

Det märks på töserna här hemma att nåt har hänt. De ska ha uppmärksamhet hela tiden och verkar inte riktigt veta vad de vill heller. Försöker roa dem så gott det går, men jag är så sjukligt trött. Och jag vet att jag bett om värme och det är bra mycket bättre än kyla, men värmen har gjort mig ännu tröttare.

Själv försöker jag hitta varenda sevärd sci fi- eller fantasyserie som jag kan se en gång till eller mot förmodan har missat. Har även laddat hem många ljudböcker i fantasy-genren som blivit tv-serier nu, men jag har svårt att sätta på en ljudbok och även om jag har min stickning så är jag van vid att vila ögonen på något annat. Blir stressad.
Ja, jag pillar med min senaste stickning i princip hela min vakna tid. Den tar lång tid för det är ett riktigt pilljobb med så många garnnystan att hålla reda på, men det gör ingenting. Har också roat mig med att sy upp byxbenen på fyra byxor. Skulle gjort det redan i somras, men har inte orkat ta fram symaskinen. Nu gjorde jag det, men då låg inte pedalen där den ska, så det blev att sy för hand. Men nu har jag fyra nya byxor i alla fall. Mitt sista par hade blivit alldeles noppriga så det var hög tid. Det är bara enkla mjuka, stretchbyxor så de håller inte så länge, men kostar inte så mycket heller och är rätt snygga.

N har blivit sjuk, har hosta och feber. Hoppas verkligen inte jag blir sjuk. Hoppas hoppas hoppas inte.

Kommentarer
Postat av: Hella

"Dr Who" är nån sci-fi serie som gått i 100år - vet itne själv vad det är riktigt men kanske något för dig?

2011-04-26 @ 12:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0