ZZzzzzz....

Jag får ingen ordning på sömnen. Det ställer till det ordentligt för mig.
När jag lägger mig tidigt kan jag inte sova så varken gång jag fått tillbaka dygnet till vettig tid så förskjuts det igen. Vore jag frisk skulle jag lätt fixa det med att sätta klockan kl. åtta varje morgon tills kroppen blir så trött att den somnar. Men eftersom jag är så nerdrogad så funkar inte det. Jag somnar ståendes, sittandes framför datorn, hur mkt jag än försöker kämpa emot och ta energidryck. Och slocknar jag på dagen så är det hopplöst att lyckas sova på kvällen. Dock har jag lyckats omvandla den vanliga tuppluren som alltid försöker hoppa på mig när jag varit vaken en sex timmar till att vila utan att sova. Det funkar att bara ligga ner och vila en stund. Ibland vågar jag inte lägga mig ner för då är det mycket lättare att somna, utan vilar mig i datorstolen ett tag.
Men tydligen funkar inte allt mitt slit eftersom jag ändå inte kan somna på kvällen.

Annars har jag inget nytt att skriva om. Jag missade tyvärr sjukgymnasten igår. Kunde inte somna förrän kl.sex och klockan ringde elva. Hade ändå tänkt åka, jag tänkte att jag får väl sova i taxin dit och hem. Men så en halvtimme innan taxi skulle komma stod det klart att varken hänglås, träningskläder eller skor stod på ställena där jag var helt säker på att de skulle vara (jag hade då letat i en halvtimme). Då kände jag att jag orkade inte peppa på mig själv mera, hittade inget jag kunde träna i och vet inte hur jag löser att jag inte har hänglås. Ja, jag avbokade i alla fall. Får leta hela helgen.

Idag föll en liten sten från mitt bröst. Denna hyresvärd är inte som den jag hade i Skåne, hurra! I Skåne ringde jag störningsjouren på min granne i två år utan att något hände. Eller ja, sure, han slutade spela kl. tre på natten efter nåt år och spelade bara fram till ett. Minns en kväll när jag och en vän skulle kolla Melodifestivalen och så slog han på musiken. Hur mycket jag än höjde tvn så hörde jag inget. Och sen började mina rutor skallra.
Och hyresvärden gjorde ingenting.
I alla fall så är det en person här som plötsligt börjat spela musik. Och han bor inte ens ovanför oss, utan snett ovanför oss, ändå låter det i hela vår lägenhet. När han spelade kl. fem på morgonen flera ggr gick N upp och bankade på men ingen öppnade, men efter ett tag tystnade det. Eftersom det aldrig slutade började vi ringa störningsjouren och idag ringde hyresvärden upp och sa att han fått ta emot rapporten. Så vi fick veta att här har de reglerna att en konstaterad störning (tyvärr måste jouren åka hit och konstatera störning för att det ska gälla och flera ggr när vi ringt så har de varit borta i Rinkeby och inte velat åka hit) så får hyresgästen betala 1000kr. Blir det en till störning så måste hyresgästen gå på möte hos hyresvärden och förklara varför denna fortsätter störa. En tredje konstaterad störning så vräks hyresgästen.
Ordning och reda!!!!!
Däremot så bor det en gammal gubbe i lägenheten som ljuden kommer ifrån så de är ganska säkra på att det inte är han som låter. Så antingen har han hyrt ut den illegalt i andra hand eller så har han några papperlösa där. Vilket skulle förklara varför de är hemma dygnet runt och aldrig öppnar dörren (inte för störningsjouren heller).
Det känns väldigt skönt i alla fall att detta är en seriös hyresvärd. Det var bara att ringa varje gång de spelar där uppe sa han som ringde, han tyckte bara det var bra. Inte ska man behöva lyssna på musik kl. fem på morgnarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0