Bättre

Sådär ja. Lade mig kl 00:05 eller nåt sånt och sov som en stock med undantag för kl.4 när jag gick på toa och kl.7 när N gick upp. Sen vaknade jag 10:40, förmodligen av att grannen spelade musik. Men han spelade nån slags kinesisk hissmusik, så det var ganska behagligt ändå.
Ja, jag har ett enormt sömnbehov just nu. Det kan vara medicinerna, det kan vara påfrestningen av smärtor, utmattning, stress, oro.
I vilket fall så tänker jag ta tag i detta när jag blivit frisk, ifall jag fortfarande har sömnbehov på 10-11 timmar per natt. Har man så stort sömnbehov och är frisk så har man för dålig sömnkvalitet och sömnkvalitet går att träna upp. Det går inte att byta ut djupsömn mot flera faser av lättsömn, vilket är precis vad man gör när man sover jättemkt. Ifall man är frisk vill säga. Då har man för lite djupsömn och sover istället längre tid, men man får inte mer djupsömn av det. Så man tjänar mkt på att träna upp sömnkvaliteten och få mera djupsömn.
I alla fall så mådde jag bra när jag vaknade. Jag gick upp och tog piller och satte på äggen. När de var färdiga gjorde jag gröten och åt frukost. Var färdig kl.12. Det är rekord för mig, jag brukar BÖRJA äta frukost två timmar efter jag vaknat, och det tar ett tag för mig att äta så ordentlig frukost. Kändes bra.
Sen halv två cyklade jag 30 min intervall.
Kände mig riktigt "on top". Härligt.

Kommentarer
Postat av: Hella

härligt! hoppas morgnarna fortsätter på samma linje! :D

2011-01-13 @ 20:07:53
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0