I behov av pepp

Jag fick en röd, fluffig, mysig morgonrock i julklapp av mina föräldrar. Och jag har mer eller mindre suttit i den sen julafton. Jag försöker varje dag ta nya tag, men det går trögt. Jag har i alla fall bestämt att jag kan inte trappa ner medicinerna varje vecka, jag klarar tydligen inte av det psykiskt. Så jag tar vanlig dos ikväll och väntar ett tag innan jag provar att sänka igen.

När det gäller motionen råkade det bli:
Mån: Promenad
Tis: Promenad
Ons: Promenad

Idag var det meningen att jag skulle gå på promenad enligt schemat men det var varit snöstorm hela dagen och det är tillräckligt svårt att gå ut när det är plogat, sandat och man ser nånting. Dessutom skadar det ju inte att byta dagens promenad mot intervallträningen jag skulle gjort igår. Försökt förmå mig att kliva upp ur stolen, ta på mig träningskläderna och köra ett intervallpass, men fan vad tar emot! Har inte ens ätit frukost och jag vet inte ens varför. Det bara tar emot.

Men ska försöka stoppa nåt i munnen så jag orkar ett cyklingpass. Kom igen, Tess!!!!! Du är inte maktlös! Du kan förändra ditt liv till det bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0