Lite kort

Jag ska skriva sen om vad ortopeden sa. Ni kommer inte tro det.

Men nu ska jag bara skriva att det är nu en vecka sen jag sänkte dagsdosen med oxycontinet. Jag känner nu ingen abstinens längre, och även om jag känt av smärtorna något mera så tänker jag nu sänka nattdosen också. Det bästa är egentligen om man känner av dem lagom mycket, dvs att man känner att man får ont när man gör något fel så man kan sluta, eller märker när man måste vila osv. Har inte riktigt orkat leva så, när man dras med smärtor i flera år så blir man väldigt smärtkänslig och ibland så vill man bara ta en jävla massa knark och slippa ha ont i ett par veckor. Annars orkar man inte.

För några veckor sedan hade jag ovanligt svåra smärtor i ryggen. Men nu sen ett par veckor tillbaka har ryggen varit mycket bättre. Jag skrev ju att jag ju har vilat och inte farit iväg på en massa möten hela tiden. MEN nu har jag kommit på vad som också hände för ett par veckor sen. Jag fick hit MIN SÄNG! Istället för att trängas i en 140-säng har vi nu en dubbelsäng. Så det finns gott om utrymme, och eftersom sängen är två madrasser istället för en hel stor så guppar inte min säng så mkt när N vänder sig, plus att det blir inte det där typiska att våra tyngder tillsammans tynger ner sängen så man ligger som i en sluttning ner mot mitten. DET tror jag är den allra största anledningen till att min rygg är bättre.

Ja, och så kom jag att tänka på en sak med träningen. Vardagsmotionen var enligt tidningen att gå i trappor istället för att ta hissen osv, det gamla vanliga, och det skulle bli 30 min tillsammans. Så jag tänkte att istället för att byta ut det mot cykling så ska jag helt enkelt ta en promenad på 30 min.

Nu ser mitt schema ut så här:
Mån: Promenad 30 min
Tis: Styrketräning
Ons: Intervallträning
Tor: Promenad 30 min
Fre: Styrketräning
Lör: Intervallträning
Sön: Spurtträning

Ev. att jag byter lite och tar en dag helt ledig. Men jag provar så här i veckan. Om jag hittar min boll förstås..... annars blir det svårt att träna styrka. Då får jag nog cykla lite och sen göra de få övningar jag kan göra utan boll. När mina hantlar dyker upp ska jag börja träna axlar och armar igen, tills dess får det bli mest ryggstabilisering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0