Sådeså

Jag vägde mig både måndag och tisdag förra veckan och då visade vågen 118,5 båda dagarna. Så jag kände att det bara var att acceptera att jag vägde det, även om det omöjligt kan vara +2kg fett. Denna vecka visade vågen 117,5, dvs -1kg.
Så jag bestämde att det bara var att acceptera att jag spräckte min maxvikt för andra gången. Big deal, det handlar om livsstilsförändringar, inte om siffror. Och därför tänker jag denna vecka vara glad att vågen visade -1kg. Jag motionerade som sagt bara en dag, men jag var skapligt duktig med maten.
Idag känner jag mig lugn, inte så där stressad som jag blev av att räkna kalorier. Och jag har kommit fram till att en hälsosam livsstil dör inte av att jag en måltid skippar grönsakerna. Jag älskar min pasta med ostsås och min pasta med ostsås innehåller inte morötter eller frysta sommargrönsaker, och den innehåller mer pasta än bara 100g kokt. Och jag måste inte skippa min pasta med ostås. Jag kan inte äta den jämt, men jag behöver inte skippa den för resten av livet, utan jag kan fortfarande äta den då och då.
Det är det som balansen handlar om. Har du träffat ett riktig hälsofreak? Verkade den lycklig? För mig verkar hälsofeaks mest stressade.
En hälsosam livsstil innebär inte att man ska sluta leva, utan hitta en harmonisk balans.

Kommentarer
Postat av: Hella

tvi för hälsofreaks - jag tror dom hetsäter när ingen ser på.

De flesta jag jobber med på M. säger att dom "äter som vanliga människor" dvs godis, läsk osv bara att folk inte tror det.

2011-01-19 @ 13:04:35
URL: http://kezia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0