Dag 1

Det är två slags dag 1 idag.
1. Det är första dagen helt utan opiater. Har inte fått några instruktioner från smärtläkaren angående de sista 5mg. Det enda jag vet är att jag skulle sänka gabapentinet från 1200mg till 900mg och det har jag gjort. Men planen var ju att ta bort opiaterna helt så jag gör väl det. Blir det jättesvårt kan jag ta en tablett varannan dag.
2. Dag 1 med Quick diet-kuren. Det har gått bra förutom en del kurr i magen. Invägningen var 120,8kg.

Motion
Gick 3,1km men det var för varmt och jag hade inget vatten med mig. Var ändå inställd på att gå min runda som jag hade mätt ut på eniro (sen gick jag fel och gick 100m extra ;). Jag fick vila kanske fem ggr på vägen, ett par ggr satte jag mig ner ett par minuter, andra lutade jag mig mot något. När vi gick halvmilen tvärs över fjället fanns det inget att vila mot, men det gick ganska bra att bara stå stilla en stund. De tre kilometrarna tog ca 65 min. Rätt nöjd med det. Tidigare har jag gått en runda på 2,2 km. Efteråt var jag helt slut och inte på det sköna sättet som man kan bli efter ett härligt styrkepass. Fick lägga mig och vila en timme, men sen var jag på g igen!
Nåt som känns väldigt positivt är att efter jag vilat fick jag ingen skarp smärta i vare sig ryggen eller höften, det är första gången på länge.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejja!! lycka till med kuren! <3

2011-07-03 @ 13:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0