Dag 3 - Delmål 1!

Vikt
Vägde 118,5kg idag. :) Klarat första delmålet! Tidigare har jag haft bara några få delmål och inte förstått varför folk har ett delmål varannat kilo, men nu när jag klarat mitt första så känns det som att jag kan fixa det här bara jag tar ett delmål i taget. Till sist kommer det stå 60kg på vågen! Vilken dröm! Kunna jogga igen, sova bättre, mindre ont, styrketräna, kunna köpa kläder i en vanlig butik. Oh my.
Hade jag vägt mig sist hade jag kanske inte slutat för detta är väldigt peppande. Imorgon är dag 4 så räknar med att hungern kommer sätta in ordentligt.
2003 när jag gick ner 40kg gick jag först på Cambridgediet i 3,5 vecka (slutade i förtid för jag hade så mycket magsyra). Efter det åt jag noggrannt tills jag vägde 70kg.  De första 4,5 veckorna gick jag ner 11kg. Nu vägde jag 15kg mer än då plus att jag försöker hålla igång mer motion än då så bör ju gå ner lite mer under kuren. Men det märks. Det viktiga är att det går neråt.

Opiater
Abstinensen satte in idag. Det kryper i kroppen, ont i huvudet, tungt att andas. Måste påminna mig om att det är abstinens för att lugna ångesten som river i bröstet.

Motion
Vilade idag, delvis pga att abstinensen är väldigt uttröttande och delvis för att jag åkte och hämtade ett paket och bussen var alldeles för skumpig för min rygg.

Annars har jag känt mig uppspelt hela kvällen. Jag har inte känt mig hungrig, snarare att magen är så full att jag knappt fått i mig dryckerna. Jag minns sist att illamåendet gjorde att jag bara fick i mig 4 portioner den tredje dagen och sen blev jättehungrig den fjärde dagen, så ser till att jag ändå får i mig alla varje dag. Det är lite märkligt att inte vara nerdrogad längre. Det är som att dimman börjar lätta och intresse, glädje och tankeförmåga börjar komma tillbaka. Ser fram emot att se hur det blir när jag är av med ep-medicinen och de antidepressiva också, helt utan mediciner som sabbar hjärnan. Jag har suttit hela kvällen och stickat (det var massa garn i paketet jag hämtade) en barnkofta och en kofta till mig själv och jag har bara känt mig nöjd och lycklig. En känsla jag inte är van vid.

Kommentarer
Postat av: Lisa Åberg

Kram kram kram!!!

2011-07-05 @ 15:42:01
URL: http://melvinsmamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0