Helgen

Mina föräldrar och vovve har hälsat på mig i helgen. De har hjälpt mig fixa i ordning i lägenheten. Kasta skräp och sånt som är omöjligt att göra själv. Mamma putsade köket, det är sånt som hon gör. Men när nån står och städar ens kök så är det lite svårt att förmå sig själv att fixa nåt att äta och stöka till. så det har gått helt åt skogen. Inte för att det hindrade min kära mor att påpeka att om jag har fått diabetes så ska jag inte äta ketchup. Ibland är hon expert på att hänga upp sig på småsaker. I alla fall så blir det en jäkla massa godissug om man inte äter ordentligt. Så idag blev det en hel del glass, vilket jag inte alls hade tänkt. Eftersom det är midsommar nästa vecka och man aldrig vet om det blir någon riktigt onyttig efterrätt så tänkte jag inte äta något onyttigt alls denna vecka. Men det gick åt skogen, så får kanske låta bli att föreslå midsommartårtan som jag hittat.

Jag har även fortsatt sova dåligt pga all abstinens. Men jag vill ändå trappa ner ett steg till. Jag vill vara fri från opiater. Ev kommer jag få fortsätta ta en lägre dos av epilepsimedicinen, men det kan jag acceptera. Har sänkt den från 2400mg till 1200mg så det är ett jättestort steg, och eftersom jag klarar mig på 1200 så ska vi sänka den lite till men i mindre etapper än tidigare så inte hjärnan får fnatt.

Tycker ändå att jag varit jäkligt duktig förutom det där med glassen idag. Jag har använt mina mått och ätit regelbundet. Systemet att föra en lättare dagbok då jag bara kryssar i vilka måltider jag ätit och gör en liten anteckning ifall något inte varit enligt "reglerna" har fungerat bra. Om jag äter något onyttigt räknar jag ut hur mycket kcal det är så jag vet om jag utnyttjat hela veckans utrymme eller ej. Det känns som att det är på lagom nivå, jag håller koll men jag behöver inte räkna på varje måltid eftersom jag använder mina måltidsmått och äter noggrann frukost och bara frukt till mellanmål. Och så skriver jag ner vad jag gör för motion, vilket jag också varit duktig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0