Humpidumpi

Det var en jobbig helg. Jag stressade upp mig nåt enormt över allting jag "måste" göra. Mat, motion, blogg, mediciner, möten, gå upp tidigt osv osv. När jag får ont i käkarna vet jag att det är hög tid att lugna ner sig lite. Måstena försvinner inte, men jag behöver inte tänka på dem hela tiden. Så jag måste ta mera pauser och bara vara. I vanliga fall skulle jag stänga ner allt och sitta i soffan och pyssla, men eftersom jag bara kan sitta framför datorn pga ryggen så blir det att datorn är på hela tiden.

En sak som känns väldigt positivt är hur "lite" mediciner jag tar nu. Dessa har jag tagit bort eller sänkt:
Diklofenak - 0
Gabapentin - 2400mg -> 1600mg
Oxycontin - 40mg -> 10mg
Inolaxol - 0
Omeprazol - 40mg -> 20mg
Sen har jag några till, men antal tabletter har verkligen minskat.

Igår var jag på Överviktscentrum igen. Det var en trist dietist som höll i föreläsningen. Hon borde filma sig själv och se hur hon tappar tråden varannan minut och inte kan svara rakt ut på frågor. Så det var två riktigt sega timmar, och i slutändan var kontentan bara "ät fibrer, använd tallriksmodellen eller minska-vikt-modellen samt ät regelbundet under dagen".
Menmen, det är bara att le och se glad ut.
Jag har skrivit upp en måltidsordning som jag ska försöka hålla mig till.
Frukost:
- Gröt, 1 msk sylt, mjölk
- 1-2 ägg m. kaviar
- ev 1 frukt

Mellanmål:
- ev 1 frukt

Lunch:
- enligt måltidsmåtten

Mellanmål:
- 1 frukt

Middag:
- enligt måltidsmåtten

Kvällsmat:
- ev 1 frukt

Nästa vecka fortsätter föreläsningarna med att handla om fett, kolhydrater och utrymmet. Så till den planeringen kommer utrymmet komma, men det är väl som den förra dietisten sa att man får äta något extra för 350kcal per vecka. Hur mycket kladdkaka får man för det? :P

Jag har nu gått en vecka utan kryckor och det gör ont ungefär överallt. Men jag kämpar på. Om jag inte går varje dag så gör det mer ont, men det blir ändå så att jag missar det vissa dar för det är så svårt att gå emot smärtan. Ju mer spänd jag blir i axlar och skuldror desto mer huvudvärk får jag. Men jag kan inte gå på massage än så jag försöker stretcha och mjuka upp så bra jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0