Nyvägning

Tänkte jag skulle göra som jag gjort förut och utvärdera veckan.
Träningen tyckte jag gick mycket bra, har verkligen legat i. När det gäller maten så är ju min "enda" regel just nu att se till att det finns grönsaker till maten. Beroende på hur man ska räkna blir det lite olika resultat. Räknar man med att det fanns paprika, lök, svamp och tomat (färska) på pizzan så blir det bara två måltider då jag inte hade grönsaker. Annars är jag rätt missnöjd över pizzan och de där baguetterna till söndagslunchen. Men ingen lever perfekt jämt, så jag är nöjd med tanke på hur jag ansträngt mig för att äta mer grönsaker och motionera varje dag.

Sen så tänkte jag att om jag nu ska försöka ändra på mat- och motionsvanor så är det ju bra att ha en utgångsvikt. När man börjar ändra tycker jag man kan vänta en 3-4 veckor innan man väger sig eftersom det tar tid att ändra sina vanor och därför kommer det ta tid innan det syns på vågen. Men då behöver man ju en utgångsvikt så man vet vilket resultat det blivit. När jag vägde mig 10/5 på Överviktscentrum vägde jag 121,1kg (på eftermiddagen med kläder på). Sist jag vägde mig hemma var 4/4 och då vägde jag 117,4kg. Så jag förväntade mig inte direkt att några dagars arbete skulle gett massa resultat, men det var ändå tråkigt att vågen visade 120,9kg. Menmen, man måste veta hur illa det är och acceptera det för att kunna göra nåt åt det.


Lunch:
Färdigrätt (fisk, potatismos, ärtor)
Mellanmål:
Persika, 1 dajmpäronglass (340kcal)
Middag:
Makaroner, vegefärssås, 2 morötter

Träning: 50-55 min promenad (till och från sjukhuset)

Var på sjukhuset för att få operationssåret kollat av nån mer kompetent än de på närakuten. Men det ser bra ut. Såret alltså. Hon tryckte och klämde, men det kom inte ut något mer. Det finns inga tecken på infektion så det var bara vanlig sårvätska som kom ut. Sårvätska är naturligt och inget man behöver oroa sig för.

Jag fick sjukresor men när jag var färdig hade jag ingen lust att sitta och vänta 45 min på en taxi hem och försöka låta bli att gå in på Pressbyrån och köpa godis eller glass. Det är svårt att ta sig till sjukhuset för antingen får man åka en lång omväg med buss eller gå uppför en lång trappa, inget alternativ för mitt sår. Men att gå nerför en trappa är inte lika besvärligt, det går att ha ryggen nästan rak hela tiden. Så jag bestämde mig för att gå till t-banan och få lite motion. Det var jobbigare än det var förra veckan, men det gick i alla fall. Tror mina fötter/ben kanske har börjat svullna lite pga värme och operationen och att jag får börja ha stödstrumpor på mig igen. Vaknade av att hela insidan på vänsterbenet krampade i söndags morse. Aldrig varit med om kramp på insidan av låret förut. Och det höll i sig alldeles för länge. Så lite hjälp med cirkulationen vore nog inte dumt. Okej att jag får bättre cirkulation av promenaderna, men det kan vara så att jag rör mig mer än blodet orkar pumpa pga att jag är så tjock så att det blir negativt istället. Jag får prova från och med imorgon i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Hella

bra jobbat att promenera/t-banan!! tummen upp!

2011-05-31 @ 19:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0