People are stupid, throw rocks at them

Har inte haft en bra kväll. Det har bara varit för mycket.
Eftersom jag sitter inne på kunskap som ingen i min omgivning har faller det mig naturligt att sprida den kunskapen när folk verkar behöva den. Som när min systerdotter fick en reaktion på sin första vaccination, något som händer färre barn än en på tusen. Enkelt sagt så blir barnet på kvällen helt plötsligt otröstlig och hysterisk. Något som givetvis kan skrämma upp speciellt en första gångsförälder. Men det är inget farligt, det är bara att göra sitt bästa och vänta så går det över. Men det är många bvc-sköterskor som inte nämner detta till föräldrarna. Så jag var glad att jag hade den kunskapen när min syster ringde och var jätteorolig.
Men tydligen så vill folk hellre gå runt och vara obildade och hitta på de värsta scenarierna istället för att lita på min kunskap. Så jag tänker sluta hjälpa folk. Det är ju inte för min skull som jag hjälper andra. Jag vet ingenting, jag har ingen högskoleutbildning med de senaste rönen, jag är precis lika inbillningssjuk och ignorant som alla andra. Gu så skönt att vara obildad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0