Säg den glädjen som varar

Igår kväll började såret plötsligt vätska massor, jag kände hur det var blött på morgonrocken. Då hade hela bandaget blivit fullt med vätska och det rann utanför. Ringde avdelningen och de sa att jag skulle ringa en närakut. Så gjorde det, men de hade inga tider kvar så fick en idag istället. N fick tejpa fast näsdukar runt bandaget så det fanns något som kunde suga upp vätskan.

Fick träffa en korkad läkare, men han sa i alla fall att det inte såg ut att vara infekterat och tog en sårodling. Sen lade en sjuksyrra om det. Av nån anledning tycks inflammatorisk vätska ha samlats innanför och när det inte fick plats längre trycktes det ut. Förhoppningsvis kommer det inte bli några mer problem med det.

I övrigt känns det bra, rör mig lättare och lättare vartefter såret läker och smärtorna fortsätter minska. Har ju dragit ner på opiatdosen på morgonen med så har minskat från 40mg/dag till 30mg. Målet är att inte ta några opiater alls.

Det blev ju pizza i fredags eftersom utflykten drog ut på tiden och vi var jättehungriga. Men vi hade redan bestämt att vi skulle ha lördagsmys och ja, jag vill väl helt enkelt inte skippa det.

Lördag
Frukost:
1/4 pizza
Lunch:
1/4 pizza
Middag:
Stora pommes, vegeschnitzel, bearnaisesås (pulver utan fett), sallad, gurka, rädisor, sockerärtor
1 bit kladdkaka med grädde
Kvällsmat:
Pommes med bea
1 bit kladdkaka med grädde

Inte så stolt över det. Första portionen blev perfekt, men det var så jäkla gott så kunde inte låta bli att äta pommesen som var kvar sen. MEN första portionen var som sagt perfekt upplagd. Sen är jag lite fundersam med hur man gör när man bakar. Man kanske skulle fixa mindre formar så man kan göra bara en bit kaka. Jag har svårt att ha kakor i frysen och lyckas låta bli dem. Däremot är det bättre att baka något som godis, det är åtminstone näring i det till skillnad från godis och läsk som bara är helt tomma kalorier.
Valde även att vila hela dagen eftersom jag varit iväg så länge dagen innan.

Idag hann jag inte äta frukost därför att närakuten vägrade ge mig sjukresa och det tar lång tid för mig att ta mig till t-banan. Så återigen befann jag mig med lågt blodsocker och jättehungrig på vägen hem. Skulle köpa lite jordgubbar och frukt på Lidl och då köpte jag minibaguetter och åt det till lunch. Lite lustig lunch, men sån är hungern, den vill ha snabba kolhydrater. Min sambo var ganska trött och hade ingen lust att laga mat. Han är inte van att laga mat varje dag, så jag tänkte jag skulle "let him of the hook" för idag. Jag har en hel del lätta rätter i frysen fortfarande plus en del soppor i konserver.

Söndag
Lunch:
Tre minibaguetter med lätta, 1 bit kladdkaka.
Mellanmål:
Persika, te.
Middag:
Champinjonsoppa, 3 minibaguetter

Träning:
Tur till närakuten, ca 40-45 min promenad.

Jag hade dåligt samvete över såret. Tänkte att det var min utflykt som gjorde att det bildades inflammatorisk vätska. Men som N sa, de sa att jag får göra precis vad som helst så länge som det inte gör ont. Och det har jag följt. I så fall har jag fått fel instruktioner.

Kommentarer
Postat av: Hella

Fortfarande skönt att allt går bra med smärtor osv.



Och så får vi hoppas att såret inte bråkar med dig mera - engångs företeelse tack!

2011-05-30 @ 14:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0