Händelserik dag

För att vara mitt liv i alla fall. :)

Två vänner har varit jättesöta och letat reda på lite fakta om hjälpmedel och hur man kan få tag i dem. Jag lyckas inte hitta info just nu. Vet inte om det är för att medicinerna gör mig segtänkt eller om jag är för stressad för att lyckas ta in info. I alla fall hittade jag nu ett telefonnummer till en privat vårdkedja och fick prata med en arbetsterapeut. Hon fixade en tid för hembesök av en annan arbetsterapeut imorgon.
Hade jag vetat att det var så lätt och att man kunde få någon som kom hem hade jag gjort det för flera veckor sen!

Ska fråga henne om rullstol och om duschhjälp. Kanske något att sitta på.
Sen lite frågor om jag ska ha lite träning eller sjukgymnastik. Det är ju inte mycket jag kan göra, men ni vet hur jag är. Kan jag göra lite lite så vill jag. Kan jag på nåt sätt förbättra höften innan operationen så är det ju skitbra, för det kommer bli väldigt jobbigt efteråt.

Min pojkvän kände att han skulle skämmas massor om det såg ut som en svinstia när det kom en arbetsterapeut så ikväll har killarna städat. Jag har gjort det jag kan, dvs bära ut två pantflaskor från vardagsrummet. Haha. Försökt heja på dem lite i alla fall. Men så skönt att få det renare. Trivs inte med att sitta i smuts.

Sen anmälde min pojkvän intresse för en tvåa i området. Det var förvånande, trodde inte han kommit så långt i tankarna än. Först kändes det jättekul men sen fick jag dåligt samvete för kombon. Men fick veta att han har planer på att flytta till Lund och plugga så då kändes det lite bättre. Även om vi i så fall kommer flytta några månader innan han ska det. Jag är mest intresserad av att ha färre folk som skitar ner och att slippa höra bimbosars stön. Men min pojkvän är mest intresserad av friheten att göra som man vill tror jag. Kunna gå naken till köket och sånt. ^.^ Får se om vi får kolla på den. Tror min pojkvän ligger bra till i kön, han har bott här ett tag nu.

Sen hade jag telefontid med läkaren. Han skulle egentligen ha ringt kl.11 men ringde kl.1530. Han var stressad och ville inte lyssna på mig när jag sa att jag fått jätteont i höften. När han fick veta att jag fått tid till ortopeden om tre veckor så lade han ner ansvaret för mig. Han skrev ut nya recept på större förpackningar än innan så jag inte ska behöva återvända till honom för att få nya igen. Sen tar min sjukskrivning slut den 24e och tiden till ortopeden är 30e. Så han vill att jag ska komma in den 24e för det. Men han hade bara en kvart över och det lät så dumt. Jag ska åka taxi i 30 x 2 min för att träffa honom i en kvart när han skriver ut ny sjukskrivning? Okej, har jag inte så ont så kan jag göra det trots att det finns en egenavgift på taxin som jag inte vet vad den ligger på än. Kul att få åka iväg lite ibland. Men har jag ont så tänker jag inte göra det bara för ett intyg som han kan skicka hem till mig. Och det sa jag också till honom.

Sen då? Sen beställde jag mat från mathem.se. 1600kr blev det. Det kommer räcka ett tag. Hihi. Känns jättespännande.

Och sist men inte minst så hade kombon en fällstol i plast som fick plats i badkaret. Så jag kunde duscha utan att få jätteont. :) Hoppas arbetsterapeuten har någon bättre lösning, men det var så skönt att kunna duscha med min darling som vi brukade göra förut. Hihi.




Kommentarer
Postat av: Hella

men vad underbart att du fick grabbarna att städa! :D du kanske ska ta hem folk lite oftare ;)

Och vad kul att det har kommit igång med ev flytt!

det är ju massor med positivt att se fram emot!



Hoppas arb. ter. kan hjälpa till med något! :D

2010-06-10 @ 10:34:54
URL: http://kezia.bloggagratis.se
Postat av: Britta

roligt att läsa att det händer bra grejer! :)

(om man bortser från knasläkaren då...)

min syster handlar också mat på nätet, men det är för att hennes maga väger bly. :P jag tycker iaf att det verkar smidigt! hon säger att det är lätt att köpa för mkt bara, haha.

lycka till med arbets.ter.!

2010-06-10 @ 17:38:45
Postat av: Lisa

Vad bra att det går några steg åt rätt håll. Behövs ibland för att man ska orka!

2010-06-10 @ 19:03:36
URL: http://melvinsmamma.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0